aktualności
1. Informujemy, że po wakacyjnej przerwie kasa biletowa Filharmonii Poznańskiej zostanie otwarta 5 września 2022 roku. W sezonie artystycznym 2022/2023 czynna będzie:
- we wrześniu – od poniedziałku do piątku, w godzinach od 13.00 do 17.00,
- od października do czerwca – od wtorku do piątku, w godzinach od 13.00 do 17.00,
- w dniach koncertów organizowanych przez Filharmonię Poznańską w Auli Uniwersyteckiej kasa dodatkowo otwarta będzie także godzinę przed rozpoczęciem koncertu i czynna będzie do zakończenia przerwy w koncercie.
2. Zarezerwowane karnety DL i SG będzie można wykupić od 5 września.
3. Zarezerwowane karnety KP będzie można wykupić od 12 września.
4. Zarezerwowane karnety MW będzie można wykupić od 26 września.
5. Melomanów, którzy posiadali karnety w sezonie 2021/2022 informujemy, że przy zakupie karnetów na nowy sezon artystyczny będą potrzebne elektroniczne karnety z ubiegłego sezonu.
6. Rezerwacje biletów indywidualnych oraz zapytania dotyczące nowego sezonu przyjmować będziemy od 5 września, drogą mailową na adres: rezerwacje@filharmoniapoznanska.pl bądź telefonicznie: 618 536 935 lub 618 522 266. We wrześniu, w godzinach otwarcia kasy biletowej, będziemy też do Państwa dyspozycji w holu Auli Uniwersyteckiej, jednakże w sprawie samej tylko rezerwacji prosimy o kontakt zdalny.
7. W przypadku wprowadzenia stanu epidemii i związanymi z nią rozporządzeniami rządowymi, zastrzegamy sobie prawo do zmian w przedstawionym wyżej harmonogramie sprzedaży karnetów i biletów oraz zmian w harmonogramie koncertów.
Już jutro, 7 czerwca o godz. 20.03 na antenie prestiżowej ogólnoniemieckiej rozgłośni Deutschlandfunk Kultur usłyszą Państwo retransmisję koncertu, który odbył się w Filharmonii Poznańskiej 27 maja br. Zapraszamy do słuchania!
Wykonawcy:
- Jacek KORTUS – fortepian
- Bartosz KOZIAK – wiolonczela
- Łukasz BOROWICZ – dyrygent
- Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Program:
- Franz Xaver Scharwenka
König Witichis’s Werbung z opery Mataswintha - Feliks Nowowiejski
Koncert wiolonczelowy - Karol Szymanowski
IV Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę op. 60
Więcej informacji: www.deutschlandfunkkultur.de
Jako artysta Piotr szanuje i stosuje reguły sztuki, poszukując zarówno piękna, jak i dobra. Wartości estetyczne odnajdujemy w belcantowej płynności fraz, wspomaganej piękną i naturalną barwą głosu. Etos wartości moralnych odnajdujemy w jego pełnej szacunku postawie wobec wykonywanego zawodu, nacechowanej pokorą, wytrwałością i niezwykłą konsekwencją w dążeniu do artystycznej perfekcji – mówił w laudacji prof. Jan Ballarin podczas wczorajszej (17 maja) uroczystości nadania tytułu doktora honoris causa Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Piotrowi Beczale.
Ten, najsłynniejszy polski śpiewak, uważany obecnie za najwspanialszego tenora lirycznego na świecie – ukończył wspomnianą uczelnię przed trzydziestu laty. Piotr Beczała dzieli teraz swój czas między najważniejsze sceny operowe świata – z Metropolitan Opera, Covent Garden i La Scalą na czele. Nagrywa sporo płyt. Otrzymuje prestiżowe nagrody i wyróżnienia międzynarodowe.
A my z sentymentem i satysfakcją wspominamy koncert Piotra Beczały w Filharmonii Poznańskiej 14 kwietnia 2007 roku. To był jego pierwszy galowy wieczór w Polsce i w Europie. Zachwycający i niezapomniany! Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej dyrygował wówczas Łukasz Borowicz. I od tej pory obaj artyści regularnie współpracują na estradach, scenach operowych i w studiach płytowych w wielu krajach.
Maestro, Drogi Doktorze, gratulujemy tego zaszczytnego tytułu!
Jak co roku, w sezonie artystycznym 2022/2023, Filharmonia Poznańska planuje zaproponować Państwu koncerty w ramach karnetów DL, SG i KP.
Osoby zainteresowane nabyciem karnetów prosimy o wypełnienie poniższego zamówienia i złożenie go w kasie biletowej FP (ul. Wieniawskiego 1) do 24 czerwca 2022 roku.
Przewidywany termin odbioru karnetów to wrzesień 2022. Szczegóły zostaną podane później – prosimy o śledzenie informacji na stronie www.filharmoniapoznanska.pl.
Informujemy, że kasa biletowa Filharmonii Poznańskiej w dniach 29 kwietnia – 3 maja będzie nieczynna.
Zachęcamy do zakupu biletów online.
Jednocześnie przypominamy, że kasa biletowa FP jest czynna w następujących dniach i godzinach:
- poniedziałek: kasa zamknięta
- wtorek: 13.00 – 17.00
- środa: 13.00 – 17.00
- czwartek: 13.00 – 17.00
- piątek: 13.00 – 17.00 lub 13.00 – 19.00 (w dniu koncertu FP)
Informujemy, że kasa biletowa Filharmonii Poznańskiej w dniach 14-18 kwietnia będzie nieczynna.
Zachęcamy do zakupu biletów online.
Zapraszamy na transmisję koncertu Poznańskich Filharmoników w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W ramach 26. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, z towarzyszeniem znakomitych solistów pod batutą Maestro Łukasza Borowicza, zaprezentują operę Don Giovanni Giuseppe Gazzanigi. Początek transmisji w Programie 2 Polskiego Radia o 19:30.
W najbliższy piątek – 8 kwietnia – Filharmonicy Poznańscy, z gronem wspaniałych polskich solistów-śpiewaków wystąpią, pod batutą Łukasza Borowicza, tradycyjnie na Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Ten koncert – publicysta i krytyk muzyczny „Rzeczpospolitej” – Jacek Marczyński, uznał za jedno z najciekawszych wydarzeń tegorocznej edycji festiwalu, stworzonego i kierowanego przez Elżbietę Penderecką.
Polecamy Państwa uwadze koncert Antonio VIVALDI – Ennio MORRICONE, który odbędzie się 6 maja 2022 (piątek) o godz. 20 w Auli Uniwersyteckiej.
W pierwszej części koncertu usłyszymy najbardziej znaną i lubianą kompozycję Antonio Vivaldiego – Cztery pory roku op. 8 w mistrzowskim wykonaniu Konstantego Andrzeja Kulki. Towarzyszyć mu będzie Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Jana Lewtaka, na klawesynie zagra Danuta Kojro-Pawulska.
W drugiej części zostaniemy zaproszeni do świata przepięknej muzyki filmowej Ennio Morricone w transkrypcjach Jana Lewtaka w wykonaniu solistów i Orkiestry Kameralnej Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Jana Lewtaka. Melodyjne wokalizy wykona Magdalena Schabowska – sopran oraz artystki Poznańskiego Chóru Kameralnego. Koncert poprowadzi znany i lubiany dziennikarz radiowy Paweł Sztompke.
Wykonawcy:
Konstanty Andrzej Kulka – skrzypce
Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej
Jan Lewtak – kierownictwo artystyczne, skrzypce
Artystki Poznańskiego Chóru Kameralnego
Bartosz Michałowski– dyrektor artystyczny, przygotowanie chóru
Danuto Kojro-Pawulska – klawesyn, fortepian
Joanna Monachowicz – obój, rożek angielski
Maria Lewicka – flet, flet piccolo
Magdalena Schabowska – sopran
Krzysztof Bednarczyk – trąbka
Witold Lewicki – harmonijka ustna
Paweł Sztompke – prowadzenie koncertu
Program:
- Antonio Vivaldi – Cztery pory roku op. 8
- Ennio Morricone – muzyka z filmów m.in: Once Upon a Time in America – Deborah’s Theme, Cockeye’s Theme, Chi Mai, D’amore si muore – For Love One Can Die, Once Upon a Time in the West, Romanza Quartiere, La califfa, Mission – Gabriel’s Oboe, Le professionnel – Le vent, le cri, Per un pugno di dollari
Bilety na to wydarzenie można nabyć na stronie: Bilety24.pl
Organizator koncertu: Fundacja FILHARMONIA
Tradycyjnie już kolejna płyta Filharmoników Poznańskich nominowana została do nagrody Fryderyka. Tym razem na listę nominacji do nagrody Fryderyk 2022, w kategorii Album roku – muzyka oratoryjna i operowa, trafił album Faniska Luigiego Cherubiniego.
Filharmonicy Poznańscy nagrali go z udziałem Natalii Rubiś (sopran), Krystiana Adama Krzeszowiaka (tenor), Katarzyny Belkius (sopran), Roberta Gierlacha (bas-baryton), Tomasza Raka (baryton), Justyny Ołów (mezzosopran), Piotra Kaliny (tenor) oraz Poznańskiego Chóru Kameralnego przygotowanego przez Bartosza Michałowskiego. Całością dyrygował Łukasz Borowicz.
Opera (z librettem Josepha Sonnleithnera) powstała na zamówienie dyrekcji Hofoper w Wiedniu, które Cherubini otrzymał wiosną 1805 roku. Premierowy spektakl odbył się w wiedeńskim Kärntnertortheater 25 lutego 1806 roku w obecności cesarza Franciszka II. A dzieło to tak zachwyciło Ludwiga van Beethovena, że i on postanowił napisać operę. I stworzył jedyną – Fidelio.
Akcja Faniski rozgrywa się w Polsce, w jednym z zamków magnackich w okolicach Sandomierza. Dwaj bohaterowie – Zamoski i Rasinski – są skłóconymi władcami sąsiednich województw, a główny wątek dzieła dotyczy próby uwolnienia Faniski, żony Rasinskiego, przetrzymywanej przez Zamoskiego w lochach jego zamku. Wszystko kończy się happy endem.
Dwupłytowy album będący kolejną światową premierą fonograficzną w dyskografii Orkiestry Filharmonii Poznańskiej, ukazał się w grudniu 2020 roku nakładem wydawnictwa DUX. W październiku 2020 roku ta koncertowa wersja opery Faniska zabrzmiała w Filharmonii Narodowej w Warszawie, podczas 24. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, który z powodu pandemii był wówczas przeniesiony z wiosny na jesień.