ETR

Bartosz KOZIAK

Bartosz KOZIAK

wiolonczela

Bartosz Koziak jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie profesorów  Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire national Supérieur de Musique et de Danse de Paris, w klasie Philippe’a Muller’a.

Artysta jest laureatem wielu konkursów, w tym m.in. III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego  w Warszawie (I nagroda, 2001),  Konkursu Isang Yun’a w Tongyeong w Korei Południowej (II nagroda), Konkursu im. Mikoły Łysenko w Kijowie (II nagroda), XI Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (I nagroda); zdobywał także nagrody na konkursach im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium.

Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Orkiestra Filharmonii Narodowej, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, orkiestry radiowe w Warszawie i Budapeszcie, Narodowa Orkiestra Ukrainy, Młodzieżowa Orkiestra Armenii. Grał pod batutą takich dyrygentów jak Krzysztof Penderecki, Jan Krenz, Antoni Wit, Gabriel Chmura, Jacek Kaspszyk, Massimiliano Caldi, Volodymir Sirenko, Ola Rudner.

Jako kameralista współpracuje m.in. z Kają Danczowską, Elżbietą Stefańską, Anną Marią Staśkiewicz, Agnieszką Kozło. Współtworzy też Warszawską Grupę Wiolonczelową Cellonet.

Muzyk uczestniczy w znanych festiwalach, takich jak m.in. Warszawska Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie, Yerevan Music Perspecitves, East meets West w Korei Południowej.

Wiolonczelista był regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego, brał udział w pierwszym nagraniu płytowym  Concerto grosso pod dyrekcją kompozytora.  W dyskografii Bartosza Koziaka znajdują się także m.in. nagrania II Koncertu wiolonczelowego Grażyny Bacewicz,  utworów na wiolonczelę i fortepian, w tym sonaty Arpeggione Franza Schuberta i Märchenbilder Roberta Schumanna (z Justyną Danczowską), utworów Bohuslava Martinů, Zoltána Kodálya, Maurice’a Ravela (z Anną Marią Staśkiewicz).