aktualności

26 lutego 2021 CONCIERTO DE ARANJUEZ

Hiszpański temperament i stateczne austriackie miasto połączy koncert, którego dwie edycje odbędą się 4 i 5 marca, w o godz. 19 w Auli Uniwersyteckiej. Jego bohaterami będą Krzysztof Meisinger (gitara), Poznańscy Filharmonicy i dyrygent Marek Pijarowski.

Pamiętam też (…) ten poranek, kilka miesięcy później – wspominał Joaquín Rodrigo – kiedy stojąc w moim małym studio na Rue Saint Jacques w sercu Dzielnicy Łacińskiej, (…) usłyszałem głos we mnie, śpiewający cały temat Adagio za jednym zamachem, bez wahania. I zaraz potem, bez przerwy, temat trzeciej części. Szybko zrozumiałem, że oto powstało dzieło. Nasza intuicja nie zwodzi nas w takich sprawach…

Concierto de Aranjuez…  Magia miejsca zamknięta w muzyce…  Bo Aranjuez to miejsce szczególne, nie na darmo nazywane oazą Kastylii lub hiszpańskim Wersalem. W tej niewielkiej miejscowości, leżącej zaledwie niespełna 50 kilometrów od Madrytu, hiszpańscy władcy z dynastii Burbonów, wznieśli w XVIII wieku wspaniałą letnią rezydencję – Palacio Real de Aranjuez. Królewski pałac otaczają ogrody zajmujące 300 hektarów powierzchni. 

Wędrówka ich alejkami, zaskakującymi co rusz bogactwem roślinności, fontannami, rzeźbami, zacienionymi polankami, strumieniami, stawami to prawdziwa uczta dla zmysłów. Dla kompozytora był w niej zapach magnolii, śpiew ptaków i tryskanie fontann. Niewidomy od trzeciego roku życia, dźwiękami koncertu opisywał zmysłowość ogrodów, po których przechadzał się z żoną Victorią.

Koncert powstał w 1939 roku w Paryżu. Wkrótce po jego napisaniu, po zakończeniu hiszpańskiej wojny domowej, Rodrigo wraz z żoną wrócili we wrześniu 1939 roku do Hiszpanii – w bagażu mieli zapisany Braille’m manuskrypt Concierto. Po raz pierwszy utwór zabrzmiał  9 listopada 1940 roku w Palacio de la Música Catalana w Barcelonie. Solistą był gitarzysta Regino Sáinz de la Maza. 

Concierto de Aranjuez przyniósł Rodrigo światową sławę, a jego nazwisko na zawsze już  zrosło się z Aranjuez. Tu swój pomnik ma dziś nie tylko kompozytor, ale ma go także… utwór. W 1991 roku, król Hiszpanii Juan Carlos, nadał Joaquínowi Rodrigo tytuł szlachecki – Marqués de los jardines de Aranjuez (Markiz ogrodów Aranjuez).  

XXXVI Symfonia C-dur KV 425 Wolfganga Amadeusa Mozarta to swoisty rekord kompozytorski. Dzieło  powstało bowiem zaledwie w cztery dni!  Mozart, wracając z Salzburga do Wiednia, zatrzymał się w  Linzu, u hrabiego Johanna Josepha Anton von Thun-Hohensteina. Był 30 października 1783 roku. Na 4 listopada hrabia Thun zaplanował koncert kompozytorski Mozarta.  Ale ten nie miał przy sobie żadnej ze swych symfonii.  Aby koncert mógł się odbyć, Mozart postanowił więc napisać …nową symfonię.  Ukończył ją dzień przed koncertem. Od miejsca swego powstania symfonia ta zwana jest dziś Linzką. 

Czwartek, 4 marca 2021, godz. 19, Aula UAM
P
iątek, 5 marca 2021, godz. 19, Aula UAM  

CONCIERTO DE ARANJUEZ 

WYKONAWCY:

Krzysztof MEISINGER – gitara
Marek PIJAROWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej 

PROGRAM:

  • Joaquín Rodrigo, Concierto de Aranjuez

Allegro con spirito
Adagio
Allegro gentile

  • Wolfgang Amadeus Mozart, XXXVI  Symfonia C-dur KV 425 Linzka

Adagio – Allegro spiritoso
Andante
Menuetto
Finale

Karnety:

SG (4.03)
DL | MW (5.03)

Bilety: cena: A

25 lutego 2021 CZEKAMY NA WAS W AULI

Z przyjemnością informujemy, że najbliższe koncerty (4 i 5 oraz 12 marca) odbędą się w Auli UAM z udziałem publiczności. 

Podczas koncertów, zgodnie z decyzją Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zajętych może być tylko połowa miejsc dla publiczności, a podczas pobytu w budynku Auli UAM obowiązuje zachowanie rygoru sanitarnego, w tym obowiązek zakrywania nosa i ust maseczką (zgodnie z najnowszymi wytycznymi nie wolno używać przyłbic).  

Koncerty z udziałem publiczności odbywać się będą do 12 marca (program poniżej). Warunkowe otwarcie 12 lutego filharmonii, teatrów i kin dla publiczności na dwa tygodnie zostało przedłużone o kolejne dwa tygodnie. Decyzja o jego dalszym przedłużeniu lub o ponownym zamknięciu tych instytucji zostanie podjęta przez Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego.

Przypominamy, że uczestnicy koncertów zobowiązani są do stosowania się do regulaminu obowiązującego w sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej podczas pandemii COVID-19 oraz podpisania oświadczenia o aktualnym stanie zdrowia i przekazania go pracownikom FP przy wchodzeniu do Auli UAM.  

Regulamin organizacji widowni w Auli UAM – Sali Koncertowej Filharmonii Poznańskiej

Oświadczenie uczestnika koncertów organizowanych przez Filharmonię Poznańską

 

Kasa Filharmonii Poznańskiej, do 12 marca, czynna będzie od wtorku do piątku, w godz. 13-17 oraz godzinę przed koncertem. 

***

KONCERTY FILHARMONII POZNAŃSKIEJ 4-12.03.2021:

Czwartek, 4 marca 2021, godz. 19, Aula Uniwersytecka, ul. Wieniawskiego 1
Piątek, 5 marca 2021, godz. 19, Aula Uniwersytecka, ul. Wieniawskiego 1   

CONCIERTO DE ARANJUEZ 

WYKONAWCY:

Krzysztof MEISINGER – gitara
Marek PIJAROWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej 

PROGRAM:

  • Joaquín Rodrigo,  Concierto de Aranjuez   
  • Wolfgang Amadeus Mozart, XXXVI  Symfonia C-dur KV 425 Linzka   

Karnety:

SG (4.03)
DL | MW  (5.03)

Bilety: cena: A

***

Piątek, 12 marca 2021, godz. 19, Aula UAM

50. POZNAŃSKA WIOSNA MUZYCZNA
KONCERT INAUGURACYJNY

WYKONAWCY:

Marzena MICHAŁOWSKA – sopran
Jakub KASZUBA – obój
Wojciech JELIŃSKI – puzon
Damian KUREK – trąbka
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Małgorzata Pawłowska – prowadzenie słowne 

PROGRAM:

  • Tadeusz Szeligowski, Pieśni zielone (orkiestracja Maciej Żółtowski) 
  • Tadeusz Baird, Cztery dialogi na obój i orkiestrę kameralną 
  • Zbigniew Kozub, Koncert na puzon i małą orkiestrę – prawykonanie 
  • Krzysztof Penderecki, Concertino na trąbkę i orkiestrę (2015) 

Karnety:

DL | MW 

Bilety: cena: A

 

16 lutego 2021 BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY. SCHERZISSIMO

Dzieła Mistrza z Bonn wypełnią dwie edycje 487. Koncertu Poznańskiego, tym razem odbywającego się w ramach cyklu Beethoven nasz współczesny – 25 i 26 lutego (godz. 19, Aula Uniwersytecka). Filharmoników Poznańskich poprowadzi znakomity norweski dyrygent Eivind Gullberg Jensen.   

Zlecenie na napisanie muzyki do dramatu Egmont Johanna Wolfganga von Goethego, Ludwig van Beethoven przyjął z radością. Był bowiem wielbicielem talentu poety, ale także wolnościowych haseł w tym dramacie zawartych. Utwór, powstały w 1810 roku, składa się z kilku części,  ale w całości wykonywany jest  sporadycznie. Niesłabnącą popularnością cieszy się wciąż jednak uwertura funkcjonująca jako samodzielne dzieło i jako takie pojawiające się często w programach koncertowych.

Pracę nad ukończoną jesienią 1802 roku II Symfonią D-dur op. 36 Ludwig van Beethoven rozpoczął zapewne dużo wcześniej, bowiem często swoje utwory przetwarzał, zmieniał, doskonalił. Po raz pierwszy zabrzmiała ona w Wiedniu, w Theater an der Wien, 5 kwietnia 1803 roku pod dyrekcją kompozytora. 

Muzyka II Symfonii jest jasna i pogodna, mimo iż powstała w trudnym dla Beethovena czasie. Ukończył ją podczas pobytu w Heiligenstadt, gdy okazało się, że jego postępujące problemy ze słuchem mogą być nieuleczalne… I gdy dziś się nią zachwycamy może trudno nam zrozumieć współczesnych kompozytorowi, dla których dzieło było zbyt długie w czasie i sztuczne i w którym  widzieli przesadne gonienie za nowoczesnością i ekscentrycznością. 

 

Czwartek, 25.02.2021, godz. 19, Aula UAM
Piątek, 26.02.2021, godz. 19, Aula UAM

487. KONCERT POZNAŃSKI
BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY
SCHERZISSIMO

WYKONAWCY:

Eivind GULLBERG JENSEN – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM: 

  • Ludwig van Beethoven, Uwertura Egmont op. 84
  • Ludwig van Beethoven, II Symfonia D-dur op. 36

Allegro con brio
Larghetto
Allegro
Allegro molto

Karnety:

KP 1 (25.02)
KP 2 (26.02)

***

Patronat honorowy:

Projekt realizowany przy finansowym wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej

15 lutego 2021 SKRZYPCE I…  KURA

 

Podczas dwóch edycji (18 i 19 lutego) koncertu Skrzypce i… Kura w Auli Uniwersyteckiej zabrzmi muzyka Siergieja Prokofiewa i Josepha Haydna. Solistą wieczoru będzie skrzypek Guy Braunstein, najmłodszy koncertmistrz w historii Berlińskich Filharmoników (2000-2013), a Orkiestrę Filharmonii Poznańskiej poprowadzi Ariel Zuckermann.

Pierwszą część II Koncertu skrzypcowego komponowałem w Paryżu, drugą w Woroneżu, instrumentację robiłem w Baku, a pierwsze wykonanie miało miejsce w Madrycie – pisał o powstaniu swojego II Koncertu skrzypcowego Siergiej Prokofiew. Utwór powstał w roku 1935 dla francuskiego wirtuoza Roberta Soëtensa, (z którym kompozytor wspólnie koncertował) i w tym samym roku, 1 grudnia, odbyła się jego prawykonanie. Solistą był oczywiście Robert Soëtens, który przez wiele kolejnych lat promował  to dzieło, prezentując je jako pierwszy skrzypek w różnych krajach – 37 lat po madryckiej premierze, w jego wykonaniu zabrzmiało po raz pierwszy w RPA. Skrzypek miał wówczas 75 lat, ale przed nim było jeszcze… dwadzieścia lat kariery artystycznej, zmarł bowiem trzy miesiące przed setnymi urodzinami.

Symfonia g-moll nr 83 Kura to druga z cyklu sześciu symfonii paryskich (nr 82-87) Josepha Haydna, które powstały  na zamówienie paryskiego towarzystwa muzycznego, Le Concert de la Loge Olympique. Swój przydomek, jak wiele innych dzieł Haydna, zyskała dzięki wyobraźni słuchaczy. Tym razem w jej dźwiękach Francuzi doszukali się odgłosów naśladujących… gdaczącą kurę. I stąd  owa popularna nazwa tej symfonii.  Warto sprawdzić samemu czy Francuzi mieli rację… 

Czwartek, 18.02. 2021, godz. 19, Aula UAM
Piątek, 19.02. 2021, godz. 19, Aula UAM

SKRZYPCE I…  KURA

WYKONAWCY:

Guy BRAUNSTEIN – skrzypce
Ariel ZUCKERMANN – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Siergiej Prokofiew, II koncert skrzypcowy g-moll op. 63

Allegro moderato
Andante assai
Allegro, ben marcato

  • Joseph Haydn, Symfonia g-moll nr 83 Kura 

Allegro spiritoso
Andante
Menuet: Allegretto
Finale: Vivace

Karnety:

SG (18.02)
DL | MW  (19.02)

Bilety: cena A

09 lutego 2021 BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY. CORIOLAN I SMUKŁA GRECZYNKA

.

 

Na najbliższy koncert, 12 lutego o godz. 19, zapraszamy publiczność do Auli UAM. Wieczór wypełni muzyka Ludwiga van Beethovena, a Filharmonikami Poznańskimi  dyrygować będzie Marek Pijarowski. 

Otwierająca koncert Uwertura Coriolan należy do najczęściej grywanych uwertur Ludwiga van Beethovena. Skomponowana i wykonana po raz pierwszy w 1807 roku, jest muzyczną ilustracją sztuki austriackiego dramatopisarza, Heinricha von Collina, opowiadającej dramatyczną historię Coriolana, patrycjusza rzymskiego skazanego na banicję.

Zabrzmi też IV Symfonia B-dur op. 60 Ludwiga van Beethovena, ukończona w 1806 roku i wykonana po raz pierwszy rok później w Wiedniu (wespół z uwerturą… Coriolan). Ze względu na jej weselszy i bardziej beztroski charakter niż poprzedzająca ją III Symfonia i następująca po niej V Symfonia, określona została przez Roberta Schumanna mianem smukłej Greczynki pomiędzy dwoma nordyckimi olbrzymami. 

WYKONAWCY

Marek PIJAROWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM

  • Ludwig van Beethoven, Uwertura Coriolan
  • Ludwig van Beethoven, IV Symfonia B-dur op.60

Adagio – Allegro vivace
Adagio
Allegro vivace
Allegro ma non troppo

Karnety: DL | MW

Bilety: cena A

 

Patronat honorowy:

Projekt realizowany przy finansowym wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej

09 lutego 2021 Historia nieuniknionego – recenzja koncertu Drugi, choć… pierwszy, z cyklu Beethoven nasz współczesny

Zapraszamy Państwa do lektury recenzji Koncertu Internetowego, którego gwiazdą był znakomity niemiecki pianista Martin Stadtfeld. Orkiestrę Filharmonii Poznańskiej poprowadził Maestro Łukasz Borowicz.

kultura.poznan.pl | Historia nieuniknionego

08 lutego 2021 Czekamy na Was w Auli

Z przyjemnością informujemy, że najbliższy koncert, 12 lutego o godz. 19, odbędzie się w Auli UAM z udziałem publiczności. Wypełni go muzyka Ludwiga van Beethovena, a Filharmonikami Poznańskimi  dyrygować będzie Marek Pijarowski. 

Podczas tego wieczoru, zgodnie z decyzją Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zajętych może być tylko połowa miejsc dla publiczności, a podczas pobytu w budynku Auli UAM obowiązuje zachowanie rygoru sanitarnego, w tym obowiązek zakrywania nosa i ust maseczką.  

Koncerty z udziałem publiczności odbywać się będą do 26 lutego (program poniżej). Otwarcie filharmonii, teatrów i kin dla publiczności jest warunkowe, na razie na dwa tygodnie. Decyzja o jego przedłużeniu lub o ponownym zamknięciu tych instytucji zostanie podjęta przez Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego.

Przypominamy, że uczestnicy koncertów zobowiązani są do stosowania się do regulaminu obowiązującego w sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej podczas pandemii COVID-19 oraz podpisania oświadczenia o aktualnym stanie zdrowia i przekazania go pracownikom FP przy wchodzeniu do Auli UAM.  

Regulamin organizacji widowni w Auli UAM – Sali Koncertowej Filharmonii Poznańskiej

Oświadczenie uczestnika koncertów organizowanych przez Filharmonię Poznańską

 

Kasa Filharmonii Poznańskiej, do 26 lutego, czynna będzie od wtorku do piątku, w godz. 13-17 oraz godzinę przed koncertem. 

***

KONCERTY FILHARMONII POZNAŃSKIEJ 12-26.02.2021:

Piątek, 12.02.2021, godz. 19, Aula UAM

BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY
CORIOLAN I SMUKŁA GRECZYNKA

WYKONAWCY:

Marek PIJAROWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Ludwig van Beethoven, Uwertura Coriolan
  • Ludwig van Beethoven, IV Symfonia B-dur op.60

Karnety: DL | MW 

Bilety: Cena: A

***

Czwartek, 18.02.2021, godz. 19, Aula UAM
Piątek, 19.02.2021, godz. 19, Aula UAM

SKRZYPCE I KURA

WYKONAWCY:

Guy BRAUNSTEIN – skrzypce
Ariel ZUCKERMANN – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Siergiej Prokofiew, II koncert skrzypcowy g-moll op. 63
  • Joseph Haydn, Symfonia g-moll nr 83 Kura 

Karnety: 

SG  (18.02)
DL | MW (19.02)

Bilety: Cena: A

***

Czwartek, 25.02.2021, godz. 19, Aula UAM
Piątek, 26.02.2021, godz. 19, Aula UAM

487. KONCERT POZNAŃSKI
BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY
SCHERZISSIMO

WYKONAWCY:

Eivind GULLBERG JENSEN – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Program:

  • Ludwig van Beethoven, Uwertura Egmont op. 84
  • Ludwig van Beethoven, II Symfonia D-dur op. 36 

Karnety: 

KP 1 (25.02)
KP 2 (26.02)

01 lutego 2021 BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY. DRUGI, CHOĆ… PIERWSZY

II Koncert fortepianowy B-dur Ludwiga van Beethovena zabrzmi podczas najbliższego Koncertu Internetowego w piątek 5 lutego, o godz. 19. Przy fortepianie – doskonale znany poznańskiej  publiczności niemiecki pianista Martin Stadtfeld, a Filharmonikami Poznańskimi dyryguje Łukasz Borowicz.  

Zachowane pierwsze szkice oraz kolejne wersje utworu wskazują na to, że II Koncert fortepianowy Beethovena powstał prawdopodobnie przed jego I Koncertem.  Wcześniejsza była także jego premiera, do której doszło  w Wiedniu, 29 marca 1795 roku. Natomiast I Koncert Beethoven zaprezentował światu, 18 grudnia 1795 roku, także w Wiedniu. W obu przypadkach grał kompozytor. 

O II Koncercie fortepianowym  Mistrza z Bonn tak pisał Ryszard Daniel Golianek w programie koncertu Filharmonii Poznańskiej, który odbył się 24 kwietnia 2017 roku (solistą był wtedy także Martin Stadtfeld):

II Koncert fortepianowy B-dur op. 19 Ludwiga van Beethovena stanowi typowy przykład muzyki absolutnej, w której najważniejsze kategorie kompozytorskie wynikają z dysponowania materiałem dźwiękowym i tworzenia relacji pomiędzy solową partią fortepianu a orkiestrą. Długi okres komponowania utworu (1788-1795, a następnie szereg korekt aż do 1801 roku) wynikał z faktu, że było to właściwie pierwsze zmierzenie się twórcy z tym klasycznym gatunkiem, którego wzorce doprowadził do mistrzostwa jego poprzednik, Wolfgang Amadeus Mozart (Koncert fortepianowy C-dur Beethovena, oznaczony jako nr 1, powstał w okresie 1795-1801). 

Zgodnie z zasadami klasycznego koncertu Beethoven zaplanował utwór w trzech częściach kontrastujących pod względem tempa (Allegro con brio – Adagio – Rondo: allegro molto). Układ formalny poszczególnych ogniw (forma sonatowa, wariacje, rondo) odpowiada modelowi mozartowskiemu, podobnie jak typ frazowania, figuracje, a także chromatyka, które to elementy wykazują ewidentny wpływ stylu mistrza z Salzburga. Zaznaczają się jednak i pewne indywidualne cechy beethovenowskie, wyraźne chociażby w temacie głównym ronda o dość przekornej, synkopowanej rytmice.

A na deser wieczoru – trzecia część Sonaty fortepianowej nr 23 f-moll op. 57 Ludwiga van Beethovena, znanej  jako Appassionata. To jedna z najważniejszych sonat fortepianowych tego kompozytora, a zarazem jedna z najsłynniejszych sonat w historii muzyki.

WYKONAWCY

Martin STADTFELD – fortepian
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM 

  • Ludwig van Beethoven, II Koncert fortepianowy B-dur op. 19

Allegro con brio
Adagio
Rondo: Allegro molto

  • Ludwig van Beethoven, Sonata fortepianowa nr 23 f-moll op. 57 Appassionata – część III Allegro ma non troppo

Projekt realizowany przy finansowym wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej

***

Zapraszamy na nasz kanał:

01 lutego 2021 KONCERTY INTERNETOWE

W związku z decyzją rządu o utrzymaniu obowiązujących obostrzeń epidemiologicznych mających ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2, w tym zamknięcie instytucji kultury dla publiczności co najmniej do 14 lutego, informujemy, że koncerty Filharmonii Poznańskiej będą do tego czasu emitowane w Internecie.

Zapraszamy na Koncerty Internetowe w każdy piątek, o godz. 19:00.

Szczegółowe informacje o koncertach umieszczać będziemy na naszej stronie internetowej oraz profilu na Facebooku.

***
Zapraszamy na nasz kanał:

25 stycznia 2021 Kontrabas i… Niedźwiedź

W roli głównej – kontrabas. Tak można by najkrócej podsumować to, co czeka melomanów podczas najbliższego Koncertu Internetowego, zatytułowanego „Kontrabas i… Niedźwiedź”.  Koncert, jak zawsze w piątek, 29 stycznia 2021 roku, o godz. 19.

Kontrabas narodził się w początkach XVI wieku, choć pierwsze znane wzmianki o nim pojawiają się dopiero w  pismach Michaela Preatoriusa, niemieckiego kompozytora, kapelmistrza i organisty z przełomu XVI i XVII wieku. Pisze on o violi da gamba sub-base  monstrualnym instrumencie sięgającym niemal 2,5 m wysokości. Za pierwszego wirtuoza kontrabasu, dzięki któremu instrument znalazł swoje miejsce w orkiestrze, uchodzi Domenico Dragonetti. I to jego Koncert na kontrabas i orkiestrę znalazł się w programie wieczoru, którego głównym bohaterem jest właśnie największy z instrumentów smyczkowych. Koncert Dragonettiego usłyszymy w wykonaniu Piotra Czerwińskiego, solisty Orkiestry Filharmonii Poznańskiej. Filharmonikami Poznańskimi dyrygować będzie Marek Pijarowski.

A w drugiej części wieczoru – Symfonia C-dur nr 82 Niedźwiedź Josepha Haydna, która jak wiele innych jego dzieł zyskała swój przydomek dzięki wyobraźni odbiorców. W ostatniej części utworu, partię instrumentów basowych Francuzi skojarzyli bowiem z pomrukami niedźwiedzia.  Kompozycja ta, napisana w 1786 roku, jest pierwszą z cyklu sześciu symfonii paryskich (nr 82-87) Josepha Haydna, które powstały  na zamówienie paryskiego towarzystwa muzycznego, Le Concert de la Loge Olympique. 

WYKONAWCY

Piotr CZERWIŃSKI – kontrabas
Marek PIJAROWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej  

PROGRAM

  • Domenico Dragonetti, Koncert A-dur na kontrabas i orkiestrę
    Allegro moderato
    Andante
    Allegro giusto
  • Joseph Haydn, Symfonia C-dur nr 82 Niedźwiedź  Hob. I:82
    Vivace assai
    Allegretto
    Menuet
    Finale: Vivace

***
Zapraszamy na nasz kanał: