ETR

Dyskografia

Grzegorz Fitelberg

SYMPHONY IN E MINOR, OP. 16

Łukasz BOROWICZ – dyrygent 
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

GRZEGORZ FITELBERG (1879-1953)
Symfonia e-moll op. 16
STRONA A
1. Andante – Allegro agitato 8:42
2. Andante 8:47

STRONA B
3. Scherzo. Presto 4:26
4. Finale. Allegro agitato 5:40

Czas całkowity: 27:58

Ⓒ FILHARMONIA POZNAŃSKA
Ⓟ DUX Recording Producers
DUX 7022, 2023

Nagrania dokonano podczas koncertu 6 października 2023 roku, w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej.

MARCIN DOMŻAŁ, MICHAŁ SZOSTAKOWSKI
Reżyseria nagrania

MARCIN DOMŻAŁ
Montaż, mastering

Zdjęcie na okładce – fragment strony tytułowej partytury Symfonii e-moll op. 16 Grzegorza Fitelberga wydawnictwa Breitkopf & Härtel


Grzegorz Fitelberg

SYMPHONY IN E MINOR, OP. 16

Łukasz BOROWICZ – dyrygent 
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

GRZEGORZ FITELBERG (1879-1953)
Symfonia e-moll op. 16 
1. Andante – Allegro agitato 8:50
2. Andante 8:55
3. Scherzo. Presto 4:33
4. Finale. Allegro agitato 5:40

Czas całkowity: 27:57

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Ⓒ FILHARMONIA POZNAŃSKA
Ⓟ DUX Recording Producers
DUX 2022, 2023

Nagrania dokonano podczas koncertu 6 października 2023 roku, w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej.

MARCIN DOMŻAŁ, MICHAŁ SZOSTAKOWSKI
Reżyseria nagrania

MARCIN DOMŻAŁ
Montaż, mastering

Zdjęcie na okładce – fragment strony tytułowej partytury Symfonii e-moll op. 16 Grzegorza Fitelberga wydawnictwa Breitkopf & Härtel


Feliks Nowowiejski

PIANO CONCERTO IN D MINOR, OP. 60 SLAVIC
CELLO CONCERTO, OP. 55

Jacek KORTUS – fortepian 
Bartosz KOZIAK – wiolonczela 
Łukasz BOROWICZ – dyrygent 
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

 

FELIKS NOWOWIEJSKI (1877-1946)
Koncert fortepianowy d-moll op. 60 Słowiański
1. Allegro con fuoco 10:17
2. Andantino. Poezja starego Krakowa 7:03
3. Maestoso – Vivace 10:46

Koncert wiolonczelowy op. 55
4. Allegro con brio 12:20
5. Aria – Andante tranquillo 11:53
6. Passacaglia – Allegro moderato 10:43
7. Passacaglia – Allegro moderato –  II wersja 12:43


Czas całkowity: 76:30

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

FILHARMONIA POZNAŃSKA 
DUX Recording Producers
DUX 1883, 2022


Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej, 25-27 maja oraz 12-14 września 2022 roku


MAŁGORZATA POLAŃSKA, MARCIN DOMŻAŁ
Reżyseria nagrania

MARCIN DOMŻAŁ
Montaż, mastering

Zdjęcie na okładce – strona tytułowa oryginału partytury Koncertu fortepianowego d-moll op. 60 Feliksa Nowowiejskiego


STEFAN BOLESŁAW PORADOWSKI

Violin Concerto, Op. 70
Double Bass Concerto, Op. 26
Symphony No. 3, Op. 29

Marcin SUSZYCKI – skrzypce
Piotr CZERWIŃSKI – kontrabas
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Stefan Bolesław Poradowski (1902-1967)

Koncert skrzypcowy op. 70
1. Allegro non troppo 06:32
2. Adagietto espressivo 04:28
3. Allegretto assai e giocoso 04:30

Koncert kontrabasowy op. 26
4. Allegro non troppo 04:13
5. Adagio espressivo 04:26
6. Poco allegro – Vivace 08:54

III Symfonia op. 29
7. Lento misterioso – Allegro molto 08:00
8. Andante misterioso e funerale 09:53
9. Vivo non troppo 05:26

Czas całkowity: 56:22

Ⓒ FILHARMONIA POZNAŃSKA
Ⓟ DUX Recording Producers
DUX 1791, 2021
Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej, 22-25 czerwca oraz 28 czerwca 2021 roku

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

       


Nikołaj Rimski-Korsakow

KOŚCIEJ NIEŚMIERTELNY

Opera (baśń jesienna) w 1 akcie
wykonanie koncertowe

libretto
kompozytor wg pomysłu Jewgienija Pietrowskiego

OBSADA:

Savva KHASTAEV (Kościej) – tenor
Antonina VESENINA (Carewna) – sopran
Irina SHISHKOVA (Kościejówna) – mezzosopran
Yaroslav PETRYANIK (Iwan-Królewicz) – baryton
Mikhail KOLELISHVILI (Burza-Bohater) – bas
Larisa GERGIEVA – przygotowanie solistów
POZNAŃSKI CHÓR KAMERALNY
Bartosz MICHAŁOWSKI – przygotowanie chóru
ORKIESTRA FILHARMONII POZNAŃSKIEJ
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

Kościej Nieśmiertelny (1901–1902, 1906)

PIERWSZA ODSŁONA

  1. Dni bez radości (Carewna, Kościej) 8:19
  2. Widzę młodą kobietę cudownej urody (Carewna, Kościej, Burza-Bohater) 4:31
  3. Miała ciemne oczy (Carewna, Kościej) 4:44
  4. A ty, gusli, graj (Kościej, Chór, Carewna) 6:51

DRUGA ODSŁONA

  1. Noc zapada (Kościejówna) 5:34
  2. Noc czarna (Iwan-Królewicz, Kościejówna) 3:25
  3. Ten odświeżający napój (Kościejówna, Iwan-Królewicz) 6:47
  4. Śpi… nadszedł twój czas (Kościejówna, Burza-Bohater, Iwan-Królewicz) 4:23

TRZECIA ODSŁONA

  1. Śpij, Kościeju Nieśmiertelny (Carewna, Burza-Bohater) 4:24
  2. Czy ja śnię (Iwan-Królewicz, Carewna, Kościej, Kościejówna) 3:16
  3. Żegnaj, ukochany książę (Carewna, Iwan-Królewicz, Kościej, Kościejówna) 8:51
  4. To koniec przeklętego królestwa (Chór, Burza-Bohater, Carewna, Iwan-Królewicz) 2:29

Całkowity czas 63:36

© DUX, DUX 1485, 2021
Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej 19–23 marca 2018 roku


LUIGI CHERUBINI

FANISKA

Opera w 3 aktach
wykonanie koncertowe

libretto
Joseph Sonnleithner

włoska wersja językowa
Luigi Prividali

OBSADA:
Natalia RUBIŚ (Faniska, żona Rasinskiego) – sopran
Krystian ADAM (Rasinski, starosta rawski) – tenor
Katarzyna BELKIUS (Edwige, córka Faniski) – sopran
Robert GIERLACH (Zamoski, starosta sandomierski) – bas-baryton
Tomasz RAK (Oranski, kapitan Kozaków w służbie Zamoskiego) – baryton
Justyna OŁÓW (Moska, służąca Zamoskiego) – mezzosopran
Piotr KALINA (Rasno, krewny Moski) – tenor

POZNAŃSKI CHÓR KAMERALNY
Bartosz MICHAŁOWSKI – przygotowanie chóru

ORKIESTRA FILHARMONII POZNAŃSKIEJ
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

LUIGI CHERUBINI (1760–1842)
FANISKA

CD 1
AKT PIERWSZY

1. Uwertura (orkiestra) 7:37
(Largo assai)
2. Nr 1 Introdukcja (Zamoski, Oranski, Oficerowie, Kozacy – chór) 8:55
(Presto) O, niebiosa… Gdzież błądzę?
3. Nr 2 Recytatyw i Aria (Zamoski) 7:43
(Allegro moderato) Wierni słudzy, w ręce wasze
4. Nr 3 Recytatyw i Cavatina (Faniska, Zamoski) 7:49
(Allegro assai) Dokąd mnie wiedziecie?
5. Nr 4 Tercet (Faniska, Moska, Oranski) 6:28
(Andante) Ach, jeśli dusza wasza
6. Nr 5 Chór wieśniaków (chór) 4:18
(Allegretto) Niech lasów tych uroczą
7. Melodramat (Edwige, Oranski) 1:22
(Allegro moderato) Ci dobrzy ludzie nie chą ich wziąć
8. Balet (orkiestra) 2:21
(Andantino)
9. Nr 6 Finał (Zamoski, Faniska, Rasinski, Moska, Edwige, Oranski, chór) 11:29
(Larghetto) Posłańcu, który o śmierci Rasinskiego wiadomość przynosisz

Total time: 58:04

CD 2
AKT DRUGI

1. Nr 7 Introdukcja (orkiestra) 4:24
(Larghetto)
2. Nr 8 Recytatyw i Aria (Faniska) 10:21
(Moderato assai) Cóż to za podłe miejsce!
3. Nr 9 Melodramat i Duet (Rasinski, Faniska, Edwige) 4:11
(Allegro comodo) Żono!
4. Nr 10 Cavatina (Rasno, Rasinski, Faniska) 3:34
(Andante) Wy, których okrutny los doświadcza
5. Nr 11 Tercet (Faniska, Rasinski, Moska) 4:39
(Larghetto) Słodkim w strapieniu pocieszenie
6. Nr 12 Finał (Zamoski, Oranski, Moska, Faniska, Rasinski, chór) 7:56
(Allegro) Milcz, łajdaku, napawasz mnie odrazą

AKT TRZECI

7. Nr 13 Introdukcja (orkiestra) 3:39
(Larghetto)
8. Nr 14 Marsz (orkiestra) 2:00
(Moderato)
9. Nr 15 Chór i melodramat (chór) 0:42
(Allegro) Do broni
10. Nr 16 Kwintet (Rasinski, Zamoski, Faniska, Rasno, Moska) 4:59
(Allegro) Uderzaj, nikczemny, zabij
11. Nr 17 Kwartet (Moska, Rasno, Faniska, Rasinski) 3:41
(Allegretto) Nie wierzcie, nie sądźcie
12. Nr 18 Marsz żołnierzy (orkiestra) 3:30
13. Nr 19 Finał (Faniska, Rasinski, Moska, Rasno, chór) 2:47
(Allegro moderato) Niebiosa nagrodziły

Total time: 56:24

© DUX, DUX 1694/1695, 2020
Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej 24–27 sierpnia oraz 12–16 października 2020 roku

MARCIN DOMŻAŁ, MICHAŁ SZOSTAKOWSKI Reżyseria nagrania
MICHAŁ SZOSTAKOWSKI Montaż, mastering

JEAN-AUGUSTE-DOMINQUE INGRES – „PORTRET LUIGIEGO CHERUBINIEGO” (1841)
olej na płótnie 83,2 x 71,1, Cincinnati Art Museum Grafika na okładce


Michał Bergson

CONCERTO SYMPHONIQUE POUR PIANO AVEC ORCHESTRE OP. 62 /
MUSIC FROM THE OPERA LUISA DI MONTFORT

Jonathan PLOWRIGHT – fortepian
Jakub DRYGAS – klarnet
Aleksandra KUBAS-KRUK – sopran
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

MICHAŁ BERGSON (1820-1898)
Concerto symphonique pour piano avec orchestre op. 62:
1. Allegro con fuoco ed agitato 12:36
2. Andante sostenuto 05:16
3. Allegro vivace, alla Zingarese 05:27

4. Mazurek nr 1 op. 1 03:38
5. Mazurek nr 4 op. 1 04:16
6. Grand polonaise héroïque 09:43
7. Polonia! Mazurka pour piano 02:18
8. Wstęp do opery Luisa di Montfort op. 82 03:59
9. Luisa di Montfort op. 82 – scena i aria na klarnet solo i orkiestrę 08:33
10. Il Ritorno na sopran i orkiestrę 04:47

Czas całkowity 60:35

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

Ⓒ FILHARMONIA POZNAŃSKA
Ⓟ DUX Recording Producers
DUX 1704, 2020

Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej, 10-12 sierpnia oraz 2-4 i 8 września 2020 roku.

MARCIN DOMŻAŁ, MICHAŁ SZOSTAKOWSKI
Reżyseria nagrania

MICHAŁ SZOSTAKOWSKI
Montaż, mastering

Zdjęcie na okładce – strona tytułowa oryginału partytury Concerto symphonique pour piano avec orchestre op. 62 Michała Bergsona


Stanisław Moniuszko

PARIA

Katarzyna HOŁYSZ – (Neala) sopran
Robert JEZIERSKI – (Akebar) bas
Yuri GORODETSKI – (Idamor) tenor
Szymon KOMASA – (Djares) baryton
Tomasz WARMIJAK – (Ratef) tenor
Chór Filharmonii Narodowej
Bartosz MICHAŁOWSKI – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

STANISŁAW MONIUSZKO (1819-1872)

PARIA CD 1

AKT PIERWSZY

1. Wstęp (orkiestra) 3:31
(Maestoso non troppo lento)

Prolog
2. Scena pierwsza (Ratef, Idamor) 2:21
(Lento) Wśród cieniów nocy.

3. Scena druga (chór, Idamor) 4:04
(Vivace) Chwytać go!

4. Scena trzecia 5:08
Recytatyw i cavatina (Idamor)
(Andante ma non troppo lento)
Paria! To jeszcze jeden z tej kasty wzgardzony.

5. Uwertura (orkiestra) 9:25

Obraz pierwszy
6. Scena pierwsza (chór, Kapłanka, Neala) 4:27
(Allegretto) Z pod gwiaździstej noc opończy.

7. Scena druga (Neala, chór) 3:57
Recytatyw i pieśń z chórem
(Allegretto) Czystego ducha wznosić korne modły!

8. Scena trzecia (Neala, Idamor) 7:40
Duet
(Molto agitato) Mój drogi! O droga!

Obraz drugi
9. Scena pierwsza (chór) 2:17
(Moderato) O! Suria wspaniały!

10. Wezwanie (Akebar, Neala, chór) 2:21
(Moderato quasi)
Braminowie, wezwałem was w ważnej sprawie.

11. Aria (Akebar) 1:46
(Moderato) Jest jedno słowo, co tak wielką władzę ma.

12. Wielośpiew (Akebar, Neala, 2 braminów, chór) 3:15
(Moderato. Larghetto) Przedwieczny, przedwieczny!

13. Scena druga (Neala, Idamor, Akebar, chór) 4:39
(Allegro maestoso) Idamor!

Czas całkowity: 54:53

PARIA CD 2

AKT DRUGI

1. Scena pierwsza (Idamor) 0:43
(Allegro) „Synu!” On moim ojcem?

2. Scena druga (Neala, Idamor) 6:47
Duet (Allegro)
Idamor! Więc dziś jeszcze żoną twą zostanę.

3. Scena trzecia (Neala, chór) 5:17
(Allegretto) Nealo, Nealo! Czemuś ty nie z nami?

4. Scena czwarta (Neala) 3:40
Recytatyw i romans
(Un poco agitato) Paria! On Paria!

5. Scena piąta (Ratef, Neala) 1:43
Dialog (Moderato)
Przybył tu jakiś starzec podróżny.

6. Scena szósta (Djares, Neala, Ratef) 5:52
Pieśń (Un poco piu lento) Znam gród wspaniały.

7. Tercet z chórem (Djares, Neala, Ratef, chór) 2:36
(L’istesso tempo) Lecz próżno, ach próżno tak chodzę.

8. Scena siódma (Djares, Idamor) 8:17
Duet (Allegro impetuoso) To on! Tak to on! On sam!

 AKT TRZECI

9. Scena pierwsza (chór) 5:28
(Allegro impetuoso) Już ołtarz gotów pod gwiazdę świata.

10. Scena druga (Akebar) 3:01
Modlitwa (Maestoso)
Bogowie miłości, bogowie rozkoszy.

11. Balet (orkiestra) 6:55
(Lento. Andantino. Presto)

12. Scena trzecia (Idamor, Akebar, Djares, chór) 4:37
(Lento) Co widzę?! To mój ojciec!

13. Moderato assai. Allegro (Idamor, Akebar, Djares, chór) 3:15
Mój Ojcze!

14. Wielośpiew (Idamor, Akebar, Djares, chór) 0:49
Milczycie? Niewdzięczni!

15. Allegro doppio movimento – Scena czwarta (Akebar, Ratef, chór) 0:54
O biedne dziecię!

16. Scena piąta (Akebar, chór) 2:16
(Un poco piu mosso) Jak pojąć straszną zmianę?

17. Cavatina (Neala, Akebar, chór) 5:11
(Lento assai) To nie był sen!

18. Zakończenie (Akebar, Djares, Neala, chór) 3:36
(Allegro. Agitato ma non troppo presto) Śmierć im!

Czas całkowity: 71:02

 


Stanisław Moniuszko

KANTATY
MILDA / NIJOŁA

Wioletta CHODOWICZ – sopran (Milda, Nijoła)
Maria JASKULSKA-CHRENOWICZ – sopran (Jutrzenka, Aurora)
Ewa WOLAK – mezzosopran (narrator)
Sylwester SMULCZYŃSKI – tenor (narrator)
Robert GIERLACH baryton – (Romojs, narrator w kantacie Nijoła)
Szymon KOBYLIŃSKI – bas (Perkun)
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Violetta Bielecka – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

STANISŁAW MONIUSZKO (1819-1872)

CD 1 MILDA
kantata mitologiczna litewska na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę (1848)
słowa: Józef Ignacy Kraszewski

1. INTRADA 4:04
CZĘŚĆ I
2. Opowiadanie 3:16
3. Chór wiejski 2:32
4. Modlitwa 3:33
CZĘŚĆ II
5. Opowiadanie 2:43
6. Pieśń Romojsa 3:15
7. Opowiadanie 2:39
8. Duet 6:32
CZĘŚĆ III
9. Opowiadanie 2:22
10. Aria Jutrzenki 3:21
11. Opowiadanie 3:02
12. Cavatina 3:20
13. Klątwa Perkuna 2:29
14. Epilog 5:03

Czas całkowity: 48:15

CD 2 NIJOŁA
kantata na głosy solowe, chór mieszany i orkiestrę (1852)
Libretto inspirowane Witoloraudą Józefa Ignacego Kraszewskiego

CZĘŚĆ I
1. Noc 7:37
CZĘŚĆ II
2. Opowiadanie 2:21
CZĘŚĆ III
3. Pieśń 4:07
CZĘŚĆ IV
4. Recitativo 1:34
CZĘŚĆ V
5. (Moderato) 5:00
CZĘŚĆ VI
6. Wróżba 1:37
CZĘŚĆ VII
7. (Allegro alla breve) 3:49
CZĘŚĆ VIII
8. Opowiadanie 5:07

Czas całkowity: 31:11


Recording Producers


100 NA 100
MUZYCZNE DEKADY WOLNOŚCI

Chór Polskiego Radia
Maria PIOTROWSKA-BOGALECKA – dyrygent

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

Sinfonia Varsovia
Wojciech MICHNIEWSKI – dyrygent

1928
Roman Maciejewski
Pieśni kurpiowskie 10:57

1929
Tadeusz Szeligowski
Kaziuki

1930
Michał Kondracki
Mała symfonia góralska „Obrazy na szkle” op. 9


SYMFONIA WIELKOPOLSKA 1918
PIEŚNI POWSTAŃCZE

 

W 100. ROCZNICĘ WYBUCHU POWSTANIA WIELKOPOLSKIEGO

 

Poznański Chór Kameralny
Bartosz MICHAŁOWSKI – dyrygent, przygotowanie chóru

Chór Chłopięcy i Męski Filharmonii Poznańskiej Poznańskie Słowiki
Maciej Wieloch – przygotowanie chóru
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Pieśni powstańcze:

Feliks Nowowiejski
1. Rota (opr. Dominik Puk) 2:53

Autor nieznany
2. Naprzód poznański pułku pierwszy (opr. Jakub Szafrański) 2:40

Feliks Nowowiejski
3. Marsylianka Wielkopolska (opr. Marek Raczyński) 4:19
4. Marsz wojenny generała Dowbor-Muśnickiego (opr. Jan Krutul) 2:42

Autor nieznany
5. Pamiętne dawne Lechity (opr. Jakub Szafrański) 3:45

Zdzisław Jahnke
6. Do broni (opr. Marek Raczyński) 2:47

Feliks Nowowiejski
7. Marsz 64-go Pułku Grudziądzkiego (opr. Jan Krutul) 5:23

Ignacy Jan Paderewski
8. Leć, Orle Biały (opr. Dominik Puk) 4:12

Marek Sewen
Symfonia Wielkopolska 1918 op. 43 na orkiestrę symfoniczną, chór męski i chór chłopięcy

9. Moderato con anima 8:43
10. Grave espressione 5:25
11. Marciale con anima 3:13
12. Allegro con fuoco 8:38

Czas całkowity: 54:43

Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej, 18-20 czerwca oraz 25-26 czerwca 2018 roku.

Konsultacja historyczna i wybór zdjęć archiwalnych – dr Marek Rezler


Recording Producers


Feliks Nowowiejski

FELIKS NOWOWIEJSKI

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

FELIKS NOWOWIEJSKI (1877-1946)

II Symfonia op. 52  (1938) 31:32

1. Andante mesto 4:23
2. Allegro moderato e molto ritmico 3:05
3. Grave – Allegro gaio 5:37
4. Moderato assai e molto ritmico 2:56
5. Adagio misterioso e molto tranquillo 5:49
6. Allegro vivace 7:04
7. Grave dramatico – Presto 2:38

III Symfonia op. 53 (1940) 41:46

8. Allegro molto vivo ed energico 10:27
9. Andante tranquillo con espressione 6:56
10. Scherzando (Tempo di Marcia) 7:24
11. Lento tranquillamente 16:59

Czas całkowity 73:19

Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersyteckiej – sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej, 29 sierpnia – 1 września oraz 4–8 września 2017 r.

  

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach programu “Nowowiejski 2017”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca


Recording Producers

 


Georges Bizet

DJAMILEH

Opéra-comique w jednym akcie

Polska premiera

Jennifer FEINSTEIN – mezzosopran (Djamileh)
Eric BARRY – tenor (Haroun)
George MOSLEY – baryton (Splendiano)
Piotr KAMIŃSKI – rola mówiona (Sprzedawca niewolników)

Poznański Chór Kameralny
Bartosz MICHAŁOWSKI – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

Wykonanie opery zrealizowano we współpracy z Voice and Opera Department, Yale School of Music i dyrektorem artystycznym Yale Opera Program, profesor Doris Yarick-Cross.

1. Ouverture [4:27]

2. Choeur et Reverie [5:47]

3. Duo et Couplets [8:31]

4. Trio et Ghazel [14:52]

5. Scene et Choeur [5:49]

6. Chanson [1:07]

7. Lamento [3:25]

8. Mélodrame [1:43]

9. L´Almée (Danse et Choeur) [4:42]

10. Sortie d´Haroun et de ses Amis [0:29]

11. Couplets [2:08]

12. Mélodrame [0:58]

13. Duo Final [14:29]

czas trwania 68:24

© DUX / Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena 2017, DUX 1412
Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersyteckiej – Sali Koncertowej Filharmonii Poznańskiej, 4–6 kwietnia 2017 r.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Zrealizowano ze środków finansowych Miasta Stołecznego Warszawy
Płyta powstała we współpracy z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym

 

 


Feliks Nowowiejski

QUO VADIS

Oratorium na głosy solo, chór mieszany, organy i orkiestrę

Wioletta CHODOWICZ – sopran
Robert GIERLACH – baryton
Wojtek GIERLACH – bas
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Violetta BIELECKA – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

CD 1

Scena I

  1. Introdukcja 3:03
  2. Jowiszów grom… (chór) 2:56
  3. Sześć dni nie wschodzi słońce nam … (chór) 2:36
  4. Na szczycie gmachu… (chór) 3:25
  5. Kto? Kto to rozpętał… (chór) 2:11

czas trwania 14:11

Scena II

  1. Marsz pretorianów 5:01
  2. Pozdrowienie śle boski Neron… (bas) 8:19
  3. Christianos ad leones! (chór) 3:49

czas trwania 17:09

Scena III

  1. O bracia, niechaj będzie pochwalony Pan… (bas) 7:33
  2. Tyrani grożą… (baryton) 1:54
  3. Myśmy gotowi w imieniu Pana… (sopran) 5:34
  4. Aż po dzień ostatni życia… (baryton) 1:36
  5. O Panie, nasz święty przewodniku… (sopran) 7:17
  6. Czyż Pan przez wasze mówi usta? (baryton) 2:41
  7. Niech Pan strzeże Cię… (chór) 5:41

czas trwania 32:16

CD 2 [31:35]

Scena IV

  1. Andante sostenuto 2:50
  2. Jak ciemna noc… (baryton) 5:47
  3. Quo vadis, Domine? (baryton) 1:49
  4. O Panie, oto w prochu leżę ja… (baryton) 2:36
  5. A więc do Rzymu! (baryton) 1:41
  6. Schlusschor: Cześć Ci, Cześć Ci, potężny cześć! (chór) 5:28
  7. Doppelfuge: Gloria Tibi Sancte Petre… (chór) 4:54
  8. Gloria Patri et Filio et Spritui Sancto (chór) 4:10
  9. Amen (chór) 2:20

czas trwania 31:35

czas całkowity: 95:15

Nagranie koncertu Quo vadis – 29 czerwca 2016 roku,
Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu


Feliks Nowowiejski

QUO VADIS

Oratorium na głosy solo, chór mieszany, organy i orkiestrę

Wioletta CHODOWICZ – sopran
Robert GIERLACH – baryton
Wojtek GIERLACH – bas
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej
Violetta BIELECKA – przygotowanie chóru
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

CD 1

Scena I

  1. Introdukcja 3:03
  2. Jowiszów grom… (chór) 2:56
  3. Sześć dni nie wschodzi słońce nam … (chór) 2:36
  4. Na szczycie gmachu… (chór) 3:25
  5. Kto? Kto to rozpętał… (chór) 2:11

czas trwania 14:11

Scena II

  1. Marsz pretorianów 5:01
  2. Pozdrowienie śle boski Neron… (bas) 8:19
  3. Christianos ad leones! (chór) 3:49

czas trwania 17:09

Scena III

  1. O bracia, niechaj będzie pochwalony Pan… (bas) 7:33
  2. Tyrani grożą… (baryton) 1:54
  3. Myśmy gotowi w imieniu Pana… (sopran) 5:34
  4. Aż po dzień ostatni życia… (baryton) 1:36
  5. O Panie, nasz święty przewodniku… (sopran) 7:17
  6. Czyż Pan przez wasze mówi usta? (baryton) 2:41
  7. Niech Pan strzeże Cię… (chór) 5:41

czas trwania 32:16

CD 2 [31:35]

Scena IV

  1. Andante sostenuto 2:50
  2. Jak ciemna noc… (baryton) 5:47
  3. Quo vadis, Domine? (baryton) 1:49
  4. O Panie, oto w prochu leżę ja… (baryton) 2:36
  5. A więc do Rzymu! (baryton) 1:41
  6. Schlusschor: Cześć Ci, Cześć Ci, potężny cześć! (chór) 5:28
  7. Doppelfuge: Gloria Tibi Sancte Petre… (chór) 4:54
  8. Gloria Patri et Filio et Spritui Sancto (chór) 4:10
  9. Amen (chór) 2:20

czas trwania 31:35

czas całkowity: 95:15

Nagranie koncertu Quo vadis – 29 czerwca 2016 roku,
Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu


Jacek Sykulski

ORATORIUM 966.pl

Barbara GUTAJ – sopran
Katarzyna WŁODARCZYK – alt
Robert GIERLACH – baryton
Łukasz BOROWICZ – dyrygent

Poznański Chór Chłopięcy
Józef Biegański – sopran chłopięcy
Chóry: Dziewczęcy i Kameralny Poznańskiej Szkoły Chóralnej Jerzego Kurczewskiego
Jacek Sykulski – przygotowanie chórów

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Sylwester Dworacki – tekst
1. Prologus (7:27)
2. Mesco (5:22)
3. Dubravka (4:21)
4. Baptisma (7:46)
5. Crux (8:51)
6. Regnum Poloniae (10:44)
7. Nox et lumen (8:53)
8. Epilogus (8:23)


Ewa Podleś

GWIAZDY ŚWIATOWYCH SCEN OPEROWYCH

Ewa PODLEŚ – kontralt
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Nagranie live zrealizowano w trakcie koncertu z cyklu „Gwiazdy światowych scen operowych” w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 6 czerwca 2014 roku.

1. Christoph Willibald Gluck: Overture to Iphigénie en Aulide (6:45)
2. Christoph Willibald Gluck: Orpheus’ recitative and aria Malheureux, que j’ai fait – J’ai perdu mon Eurydice from Orphée et Eurydice (5:43)
3. Gioacchino Rossini: Overture to Aureliano in Palmira (6:56)
4. Gioacchino Rossini: Cyrus’ aria Ciro infelice from Ciro in Babilonia (9:54)
5. Gaetano Donizetti: Orsini’s toast from Lucrezia Borgia (3:25)
6. Sergey Prokofiev: Aria from the cantata Alexander Nevsky (7:24)
7. Amilcare Ponchielli: Aria of La Cieca Voce di donna from La Gioconda (4:08)
8. Pietro Mascagni: Intermezzo from Cavalleria rusticana (3:41)
9-10. Giuseppe Verdi: Azucena’s aria Stride la vampa from Il Trovatore (4:14)
11. Jules Massenet: Tirade of Madame de la Haltière from Cendrillon (2:54)
12. Gioacchino Rossini: Isabella’s aria Cruda sorte from L’Italiana in Algeri (4:18)


Sir Neville Marriner

MISTRZOWIE BATUTY

Sir Neville MARRINER – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Nagrania dokonano 15 listopada 2013 roku w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu podczas koncertu Filharmonii Poznańskiej zatytułowanego „Mistrzowie batuty”.

Wolfgang Amadeus Mozart
Symfonia nr 41 C-dur Jowiszowa KV 551 (31:21)
I Allegro vivace
II Andante cantabile
III Menuet – Allegretto
IV Allegro molto

Ludwig van Beethoven
Symfonia nr 2 D-dur op. 36 (35:02)
I Allegro con brio
II Larghetto
III Allegro
IV Allegro molto


Francesco Meli

GWIAZDY ŚWIATOWYCH SCEN OPEROWYCH

Ci wspaniali mężczyźni na wysokim C Podobnie, jak „sopran”, „alt”, czy „bas” – słowo „tenor” pochodzi z łaciny (od czasownika „tenere”: trzymać) i określa nie skalę głosu i jego możliwości, ale jego pozycję w czterogłosowej harmonii. Tenor to głos centralny, który „trzyma” wiodący temat utworu, gdy pozostałe głosy kreślą wokół niego swoje arabeski. Do dziś mówimy zresztą o „tenorze” czyjejś wypowiedzi (jej treści i wymowie). Jak widać, nic tu nie ma ze skrajności ani popisu: przeciwnie, „tenor” to złoty środek, spokój i umiarkowanie. Francesco Meli – tenor Łukasz Borowicz – dyrygent Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

1. Ignacy Feliks Dobrzyński – Uwertura do opery Monbar czyli Flibustierowie
2. Matteo Salvi (?)* – Aria Marcella Inosservato penetrava – Angelo carto e bel z IV aktu opery Il Duca d’Alba
3. Stanisław Moniuszko – Muzyka baletowa z opery Hrabina, Kotylion
4. Gaetano Donizetti – Aria Nemorina Quanto e bella z I aktu opery Napój miłosny
5. Gaetano Donizetti – Aria Roberta Ed ancor la tremenda porta z III aktu opery Roberto Devereux
6. Gaetano Donizetti – Aria Edgara Tombe degl’avi miei z III aktu opery Łucja z Lammermoor
7. Gaetano Donizetti – Aria Manrica Ah si, ben mio z III aktu opery Trubadur
8. Gaetano Donizetti – Aria Ryszarda Forse la soglia attinse z I aktu opery Bal Maskowy
9. Gaetano Donizetti – Aria Oronta La mia letizia infondere z II aktu opery Lombardczycy
10. Gaetano Donizetti – Aria Rudolfa Quando le sere al placido z II aktu opery Luiza Miller *aria zazwyczaj błędnie przypisywana Gaetano Donizettiemu
Producent – Wojciech Nentwig
Reżyser dźwięku, mastering – Andrzej Solczak
Redakcja – Anna Plenzler
Tłumaczenie – Waldemar Łyś
Zdjęcie Francesco Melego – Mika Ceron
Zdjęcie Łukasza Borowicza – Marcin Kuran
Zdjęcia Piotra Kamińskiego i Orkiestry Filharmonii Poznańskiej – Antoni Hoffmann
Nagrano 11 grudnia 2009 roku podczas koncertu z cyklu Gwiazdy Światowych Scen Operowych w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. MUZA Polskie Nagrania


Giuseppe Verdi

GIOVANNA D’ARCO

Nie istnieje coś takiego, jak „zła”opera Verdiego. Nawet najsłabsza z nich (każdy ma tu swojego kandydata…) porwie słuchacza energią muzycznej narracji, uwiedzie śpiewną inwencją, oczaruje instrumentalnym detalem. W każdej też znajdzie się jakiś klejnot, aria, duet, czy cała sekwencja, przewyższające wszystko, co pisali w owym czasie rywale Mistrza z Busseto.

Czy ma to sugerować, iż właśnie Giovannę d’Arco (prapremiera: Mediolan, La Scala, 15 II 1845) zaliczamy do „najsłabszych” oper kompozytora? Bynajmniej, i to nie tylko dlatego, że samo pytanie wydaje nam się pozbawione sensu. Verdi pisał opery przez całe życie, jak Haydn symfonie i kwartety smyczkowe. Każda z nich stanowi niezbędny etap w jego rozwoju i karierze, zarazem krok naprzód (1844: Dwaj Foscari) i drzwi otwarte ku następnym (1845: Alzira; 1846: Attyla). Dzięki wspaniałej roli tytułowej, skrojonej dla jednej z największych śpiewaczek owych czasów, Erminii Frezzolini, dzięki jej dwóm wspaniałym duetom (z ukochanym, królem Karolem w akcie I, z ojcem Jakubem w akcie III), dzięki widowiskowym scenom zbiorowym i żwawym rytmom, opera odniosła na prapremierze wielki sukces: odegrano ją jeszcze 16 razy, a katarynki mediolańskie szybko wstawiły do repertuaru „przeboje” z nowego dzieła. Przez następne ćwierć wieku Giovanna d’Arco cieszyła się pewnym wzięciem na scenach europejskich, wkrótce jednak podzieliła los innych, wczesnych oper twórcy Rigoletta, popadając w zapomnienie.

Podejrzewam, że zawdzięcza to nie swoim niedostatkom, ale… naszemu ponuractwu, pod koniec XIX wieku bowiem zaczęliśmy sądzić opery historyczne wedle kryteriów naukowych raczej niż rozrywkowych. Oparta na bardzo uproszczonej tragedii Schillera opowieść o Świętej Joannie zakochanej w pięknym królu, zdradzonej przez ojca i kończącej nie na stosie, lecz bohaterską śmiercią na placu boju, nie miała żadnych szans. Dzieła takie witaliśmy kpiną, lub oburzeniem, nie wiedząc, jak wiele na tym tracimy.

Nasza realizacja to pierwsze wykonanie tej opery w Polsce, polskimi siłami (choć z udziałem jednego Włocha, w tenorowej roli Króla Karola VII). Publiczność Filharmonii Poznańskiej usłyszała Giovannę d’Arco w wersji koncertowej, która pozostawia nieograniczoną swobodę fantazji słuchaczy. W czasach, gdy rozbrykane ego reżyserów, podparte zwietrzałymi przesądami na temat gatunku, każe im drwić sobie z libretta i lekceważyć muzykę, skutkiem czego tak często mijają się oni z treścią i stylem utworu, czyli z jego najgłębszą tożsamością, wykonanie koncertowe przywraca mu świeżość. Jest niczym „płyta na żywo”: muzyka rozbrzmiewa naprawdę, tu i teraz, wolno nam jednak zamknąć oczy i na własny użytek, w zaciszu wyobraźni, tworzyć teatralny ideał…

Piotr Kamiński

Giuseppe Verdi (1813-1901)

Giovanna d’Arco

Opera w trzech aktach z prologiem

Wioletta CHODOWICZ – sopran – Joanna

Andrea GIOVANNINI – tenor – Karol VII

Artur RUCIŃSKI – baryton – Giacomo

Mikołaj ADAMCZAK – tenor – Delil

Adam PALKA – bas – Talibot

Łukasz BOROWICZ – dyrygent

Maciej Sztor asystent – dyrygenta

Chór Teatru Wielkiego w Poznaniu

Mariusz Otto – przygotowanie chóru

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Piotr Kamiński – opieka artystyczna

CD1

1. Uwertura (Sinfonia)

Prolog

2. Introduzione

3. Scena, Racconto e Cavatina

4. Scena (Giacomo)

5. Scena e Cavatina (Giovanna)

6. Finale del Prologo

Akt I

7. Coro

8. Scena e Aria (Giacomo)

9. Scena e Romanza (Giovanna)

10. Scerna e Duetto – Finale primo

czas całkowity: 68:46

CD 2

Akt II

1. Gran Marcia Trionfale

2. Scena e Romanza (Giacomo)

3. Finale Secondo

Akt III

4. Scena e Duetto (Giovanna e Giacomo)

5. Battaglia

6. Scena e Romanza (Carlo)

7. Marcia Funebre

8. Scena – Finale Terzo

czas całkowity: 49:29
Recenzja płyty – przeczytaj

twoja muza nr 6(49) – grudzień-styczeń 2011

www.twojamuza.pl
Producent – Wojciech Nentwig

Reżyser dźwieku – Andrzej Solczak

Asystent reżysera dźwięku – Ludwik Sołtysiak

Mastering – Andrzej Solczak

Redakcja – Marlena Gnatowicz, Anna Plenzler

Tłumaczenie – Waldemar Łyś

Fotografie – Antoni Hoffmann
Nagrano 6 listopada 2010 roku podczas koncertu Opera w Filharmonii w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

MUZA Polskie Nagrania


Franz Xaver Scharwenka

PIANO CONCERTO NO. 4
POLISH NATIONAL DANCES

Przyszedł na świat w połowie wieku XIX w Szamotułach. Ojciec był Niemcem, matka – Polką. Pierwsze nauki pobierał w Szamotułach i Poznaniu, ale studia muzyczne odbył już w Berlinie, dokąd rodzina Scharwenków przeniosła się, gdy Franz Xaver miał kilkanaście lat. Tam też rozpoczął swoją karierę pianisty i kompozytora, by wkrótce podbić nie tylko Europę, ale i Amerykę Północną (jego opera Mataswintha wystawiana była w Metropolitan Opera). Jego twórczość znana jest w świecie, choć w Polsce dopiero na nowo odkrywana.

W jego muzyce wyraźnie słychać rytmy mazurków, oberków, krakowiaków i polonezów, wskazujące źródło inspiracji w polskiej tradycji ludowej oraz zamiłowanie do muzyki Fryderyka Chopina. Aby się o tym przekonać wystarczy sięgnąć po najnowszą płytę wydaną przez wytwórnię Naxos. Kompozycje Scharwenki w wykonaniu pianisty François Xaviera Poizat oraz Orkiestry Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Łukasza Borowicza zarejestrowane zostały w Auli Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu – sali koncertowej Filharmoników Poznańskich.

Francois Xavier Poizat 1,4
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej 1,2,3
Łukasz Borowicz 1,2,3Koncert fortepianowy f-moll op. 82nr 4 1

1. I. Allegro patetico

2. II. Intermezzo: Allegretto molto tranquillo

3. III. Lento maestoso

4. IV. Allegro con fuoco

5. Uwertura do opery Mataswintha 2

6. Sonata wiolonczelowa e-moll op. 46: II. Andante religioso

(aranżacja na harfę, organy i smyczki, op.46a)3

Tańce polskie op. 3 (wybór) 4

7. Nr 1, es-moll

8. Nr 8, b-moll

9. Nr 15, B-dur

Całkowity czas: 01:07:28
Recenzja płyty – przeczytaj

twoja muza nr 4(47) – sierpień-wrzesień 2011

www.twojamuza.pl
Wydawca: NAXOS

Wydawcy materiałów: F.E.C. Leuckart, Lipsk (utwory 1-4), Breitkopf & Härtel (utwór 5), The Fleischer Collection (utwór 6) i C. Fischer, Nowy Jork (utwory 7-9).

Nagranie zostało zarejestrowane w dniach od 14 do 19 września 2009 roku w Auli Uniwersytetu

im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, w Polsce.

Producent: Wojciech Nentwig

Reżyser dźwięku: Andrzej Solczak

Redakcja: Marlena Gnatowicz

Okładka: Katedra w Poznaniu, Wielkopolska, (fot.Piotr Skórnicki)


GENIUSZ PODWÓJNIE NARODZONY INAUGURACJA FESTIWALU
CHOPIN NASZ WSPÓŁCZESNY 2010. W 200. ROCZNICĘ URODZIN

Dwupłytowy album (DVD + CD)

Koncert nagrany w Poznaniu 21 lutego 2010, w Auli UAM

Aimi KOBAYASHI – fortepian
Marek PIJAROWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Fryderyk Chopin:

1. Koncert fortepianowy f-moll op.21
2. Mazurek cis-moll op. 63, nr 3
3. Walc e-moll op. posth.
4. Nokturn cis-moll op. 27, nr 1

Kamery – Maciej Springer, Kuba Lorenc, Mateusz Górny, Tomasz Chruściel
Realizacja – Łukasz Frocisz, Mariusz Kołodziejski
Reżyser dźwięku – Andrzej Solczak
Asystent – Ludwik Sołtysiak
Produkcja TV – Leon Bielewicz / WTK
Koordynator projektu – Marian Szymański
Animacja czołówki – horsefield www.horsefield.pl
Wprowadzenie – Andrzej Sułek

Patronat honorowy:

Bogdan Zdrojewski, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego

Zrealizowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


WIELKOPOLSKIE SZLAKI FRYDERYKA CHOPINA

Fryderyk Chopin na ojczystej ziemi spędził pierwszą połowę życia. Na następne 19 lat związał się z Paryżem. Tak więc Warszawa i Paryż dzielą między siebie na równi ową niezwykłą egzystencję, z tym wszakże, iż środowiska, w jakich obracał się Chopin, tu i tam były zgoła odmienne. Jako artysta i człowiek dojrzewał w tej pierwszej połowie swojego życia – wtedy kształtowała się jego wrażliwość i osobowość. O związkach Chopina z Warszawą i Mazowszem wiemy prawie wszystko. Niewiele mamy informacji o jego kontaktach z ziemią wielkopolską, a przecież nie były one bez znaczenia i miały związek z jego twórczością. Dzięki tej płycie – śledząc wielkopolskie szlaki Chopina – spróbujemy odbyć podróż i odwiedzić miejsca, do których być może wielu z nas dotąd nie dotarło.

Realizacja:

Zdzisław Dworzecki – scenariusz

Józef Kowalewski – zdjęcia

Jerzy Tierling, Jan Zielifski – dźwięk

Wiesław Jagsch, Antoni Karolczak – montaż

Stanisława Lewandowicz – kierownik produkcji

Janina Karasińska-Frydryszek – lektor

Emilia Skalska – redakcja

Marian Szymański – koordynator projektu

Zrealizowano ze środków

Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Program został wyprodukowany przez TVP SA Oddział w Poznaniu


Jacek Sykulski | Eugeniusz Wachowiak

WOLNOŚCI DLA NAS IDZIE CZAS

Jacek SYKULSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Marzena MICHAŁOWSKA – sopran (3, 4, 6)
Aleksandra LEWANDOWSKA – sopran (3, 6)
Jędrzej OWSIANNY – sopran chłopięcy (7)
Maciej PABICH – fortepian (2)
Chór Akademicki UAM, Jacek Sykulski – przygotowanie
Poznański Chór Kameralny, Bartosz Michałowski – przygotowanie
Poznański Chór Chłopięcy, Jacek Sykulski – przygotowanie

  1. Rota (muz. Feliks Nowowiejski, sł: Maria Konopnicka)
  2. Marsylianka Wielkopolska (muz. Feliks Nowowiejski, sł: Stanisław Rybka)Wolności dla nas idzie czas (muz: Jacek Sykulski, sł: Eugeniusz Wachowiak)
  3. Postludium. Taka mi jesteś…
  4. Kondukt Franciszka Ratajczaka
  5. Batalia
  6. Po moich ojcach…
  7. Rota. Dzieci rodziców….

Wydawca: Filharmonia Poznańska
Reżyseria dźwięku i mastering: Andrzej Solczak

Koordynator projektu: Marian Szymański

Projekt graficzny: Przemek Modliński STUDIO X

Współpraca przy realizacji projektu: Radio Merkury S.A.


Jan Kanty Pawluśkiewicz | Leszek Aleksander Moczulski

RADOŚĆ MIŁOSIERDZIA

Prapremierowe wykonanie utworu zamówionego przez Filharmonię Poznańską z okazji 30. rocznicy wyboru kardynała Karola Wojtyły na Stolicę Piotrową. Nagranie LIVE z uroczystego koncertu, który odbył się 16.10.2009 w Kolegiacie Farnej w Poznaniu

Rafał Jacek DELEKTA – dyrygent
Elżbieta TOWARNICKA – sopran
Marzena MICHAŁOWSKA – sopran
Andrzej BIEGUN – baryton
Sebastian KARPIEL BUŁECKA – śpiew
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Chór Akademicki UAM, Jacek Sykulski – przygotowanie
Chór Kameralny UAM, Krzysztof Szydzisz – przygotowanie
Poznański Chór Kameralny, Bartosz Michałowski – przygotowanie
Chór Dziewczęcy “Skowronki” CK Zamek, Alicja Szeluga,
Benigna Jaskulska – przygotowanie
Halina Jarczyk – kierownictwo muzyczne

  1. Interludium
  2. Purgatorium
  3. Czy jest wyjście
  4. Pod pieczęcią Twą
  5. Hojność
  6. Lecz Ty wiekuistość
  7. Wielkie są pustki
  8. Św. Faustyno wstaw się za nami
  9. Modlitw naszych Tyś przyczyną
  10. Dróg zawiłość
  11. Jest cisza
  12. Ogród
  13. Napowietrzne nasze drogi
  14. Bez tchu
  15. Radość miłosierdzia

Reżyseria dźwięku: Andrzej Solczak
Mastering: Andrzej Solczak

Koordynator projektu: Marian Szymański, Bartosz Michałowski

Projekt okładki: Artur Krutowicz

Projekt graficzny: Janusz Staszczyk

Redakcja: Katarzyna Nowak


Samuel Ramey

GWIAZDY ŚWIATOWYCH SCEN OPEROWYCH

Samuel Ramey Live

Wydarzenie fonograficzne sezonu! Pierwszy i jedyny w Polsce koncert legendarnego basa Samuela Rameya, zarejestrowany 5 grudnia w Auli Uniwersyteckiej w Poznaniu.

Samuel RAMEY – bas
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Charles Gounod – Faust – muzyka baletowa

  1. Les Nubiennes
  2. Adagio
  3. Danse Antique
  4. Variations de Cleopâtre
  5. Les Troyenes
  6. Danse de Phryne

Arrigo Boito – Mefistofeles

  1. Ave Signor!
  2. Son lo Spirito
  3. Ecco il mondo
  4. Giuseppe Verdi – I Vespri Siciliani – uwertura
  5. Giuseppe Verdi – Simon Boccanegra – Il lacerato spirito
  6. Giuseppe Verdi – Don Carlos – Ella giammai m’amo
  7. Giuseppe Verdi – Attyla – Uldino! Uldino!… Mentre gonfi arsi l’anima
  8. Giuseppe Verdi – Il Barbiere di Sivilglia – La Calunnia

Reżyseria dźwięku: Lech Dudzik, Gabriela Blicharz
Mastering: Gabriela Blicharz

Projekt okładki: Artur Krutowicz

Projekt graficzny: Janusz Staszczyk

Fotografie: Caterina Zalewska, Antoni Hoffmann

Redakcja: Marlena Gnatowicz

Koordynacja projektu: Marian Szymański

Tłumaczenie: Katarzyna Masłowska

Korekta: Maria Bychawska


Z WIELKOPOLSKI RODEM

Karol Kurpiński (1785-1857)

Nagrano: 18-22 września 2007 w kościele Ojców karmelitów pod wezwaniem Św. Józefa w Poznaniu.

Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Kornel WOLAK – klarnet
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

  1. Uwertura do opery Zamek na Czorsztynie czyli Bojomir i Wanda
  2. Uwertura do opery Ruiny Babilonu
  3. Uwertura do opery Calmora czyli Prawo ojcowskie Amerykanów
  4. Uwertura do opery Jadwiga, królowa polska
  5. Uwertura do opery Zabobon czyli Krakowiacy i Górale
  6. Koncert klarnetowy B-dur

Reżyseria dźwięku: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik

Mastering: Gabriela Blicharz

Projekt okładki: Janina Piechowicz

Projekt graficzny: Tadeusz Kuczyński

Fotografie: Antoni Hoffmann, Marcin Kuran

Redakcja: Anna Świderska-Schwerin

Zrealizowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
– program operacyjny Promocja Twórczości.


TADEUSZ SZELIGOWSKI
CONCERTO FOR ORCHESTRA

Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu,
w grudniu 2006 i lutym 2007 r. – CD

Mariusz SMOLIJ – dyrygent
Bogdan CZAPIEWSKI – fortepian
Anna ZIÓŁKOWSKA – skrzypce solo *
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Tadeusz Szeligowski

  1. Uwertura komediowa (1952)
  2. Cztery tańce polskie (1954)
    Korowód
    Walc lubelski
    Sielanka
    Oberek*
  3. Koncert fortepianowy (1941)
    Allegro con brio
    Andante
    Allegro risoluto
  4. Nokturn na orkiestrę (1947)
  5. Koncert na orkiestrę (1930)
    Allegro con brio *
    Andante con moto
    Allegro vivace

Specjalne podziękowania dla:

Samorządu Województwa Wielkopolskiego i Polskich Linii Lotniczych LOT

Producent: Mariusz Smolij

Reżyser nagrania: Lech Dudzik, Julita Emanuiłow

Materiały nutowe: PWM (Polskie Wydawnictwo Muzyczna), Kraków

Teksty do książeczki: Janusz Kępiński i Mariusz Smolij

Portret Tadeusza Szeligowskiego: Waldemar Świerzy

Naxos Rights International Ltd.


XIII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO

Poznań, 14-29 października 2006
Kronika konkursu – vol. 11 – CD

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Agata SZYMCZEWSKA – skrzypce, Polska (33)
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy d-moll nr 2, op. 22

  1. Allegro moderato
  2. Andante ma non troppo
  3. Finale. Allegro moderato (Alla zingara)

Jean Sibelius: Koncert skrzypcowy d-moll, op. 47

  1. Allegro moderato
  2. Adagio di molto
  3. Allegro ma non tanto

Reżyser nagrania: Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński, Marcin Domżał

Projekt plakatu: Igor Morski

Produkcja: TAKT, Poland
DUX 2006


XIII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO

Poznań, 14-29 października 2006

Kronika konkursu – vol. 10 – CD

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Lev SOLODOVNIKOV, Rosja (28)
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy fis-moll nr 1, op. 14

  1. Allegro moderato
  2. Preghiera. Larghetto
  3. Rondo. Allegro giocoso

Jean Sibelius: Koncert skrzypcowy d-moll, op. 47

  1. Allegro moderato
  2. Adagio di molto
  3. Allegro ma non tanto

Reżyser nagrania: Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński, Marcin Domżał

Projekt plakatu: Igor Morski

Produkcja: TAKT, Poland

DUX 2006


XIII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO

Poznań, 14-29 października 2006

Kronika konkursu – vol. 9 – CD

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Wojciech PŁAWNER, Polska (22)
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy fis-moll nr 1, op. 14

  1. Allegro moderato
  2. Preghiera. Larghetto
  3. Rondo. Allegro giocoso

Johannes Brahms: Koncert skrzypcowy D-dur, op. 77

  1. Allegro non troppo
  2. Adagio
  3. Allegro giocoso, ma non troppo vivace – Poco piu mesto

Reżyser nagrania: Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński, Marcin Domżał

Projekt plakatu: Igor Morski

Produkcja: TAKT, Poland

DUX 2006


JOANNA KOZŁOWSKA, SOPRAN
VERDI, PUCCINI – ARIE

Grzegorz NOWAK – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej

Płyta powstała z inicjatywy Towarzystwa Muzycznego przy udziale Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego.

Giacomo Puccini(1858-1924)

  1. Si, mi chamiano Mimi – “La Bohème”, act I (Mimi)
  2. Donde lieta usci al tuo grido
    d’amore 
    – ” La Bohème”,
    act III (Mimi)
  3. Un bel di, vedremo – “Madama
    Butterfly”, act II (Butterfly)
  4. Tu.Piccolo Iddio – “Madama
    Butterfly”, act III (Butterfly)
  5. Signore ascolta – “Turandot”,
    act I (Liù)
  6. Tu che di gel sei cinta –
    “Turandot”, act III (Liù)
  7. Vissi d’arte – “Tosca”, act
    II (Tosca)
  8. I mio babbino caro – Gianni
    Schicchi (Lauretta)

Giuseppe Verdi (1813-1901)

  1. Pace, mio Dio – “La forza
    del destino” act IV (Leonora)
  2. Era più calmo?…Emilia,
    te ne prego.Piangea cantando.Ave Maria
     – “Otello”, act IV (Desdemona)

Nagrano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza 26-28 oraz 30 sierpnia
2004

Reżyser nagrania: Lech Dudzik, Gabriela Blicharz

Koordynator nagrania z ramienia Towarzystwa Muzycznego Im. H. Wieniawskiego: Ewa Mikołajczak

Edycja: Agnieszka Kurpisz

Projekt okładki: Tadeusz Kazubek

Zdjęcie: Tanja Niemann


ARIE OPEROWE – OPERA ARIAS

Grzegorz NOWAK – dyrygent
Wojtek DRABOWICZ – baryton
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej

W.A.Mozart
– Aria Szampańska Don Giovanniego z opery “Don Giovanni”
– Aria Hrabiego Hai gia vinta la causa! z opery “Wesele Figara”

G.Verdi
– Aria Georgio Germonta Di Provenza il Mar – z opery “Traviata”
– Aria Rigoletta Cortigiani z opery “Rigoletto”

A.Borodin
– Aria Igora Ni sna, ni oddycha izmuczennoj dusze z opery “Kniaź Igor”

P.Czajkowski
– Aria Oniegina Wy mnie pisali z opery “Eugeniusz Oniegin”
– Aria Roberta Kto możet srawnitsa z Matildoj mojej z opery “Jolanta”
– Aria Jeleckiego Ja was liubliu z opery “Dama Pikowa”

G.Bizet
– Kuplety Toreadora z opery “Carmen”

R.Wagner
– Pieśń do gwiazdy Wolframa z opery “Tannhäuser”

Płyta powstała przy udziale środków z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego

Nagranie zrealizowano w Auli Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu,
w marcu 2005r.

Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński – reżyser nagrania
Dorota Tarnowska-Antosik, Dariusz Seweryn – montaż cyfrowy
Marcin Targoński – konsultacja
Agnieszka Zakrzewska – zdjęcie na okładce
Rafał Dymerski – skład


CONCIERTO DE ARANJUEZ
Y DANZAS PARA GUITARRA

José Maria FLORENCIO Júnior – dyrygent
Przemysław HAŁUSZCZAK – gitara
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego

  1. Bulerias – Juan Martin
  2. Bossa in Re – Jorge Morel
  3. Danza Brazileira – Jorge Morel
  4. Tango En Skay – Roland Dyens
  5. Taniec Młynarza – Manuel de Falla
  6. Śmierć Anioła – Astor Piazzola
  7. Na zdrowie Panie R. – Cezary Krajewski
  8. Rumba h-moll – Przemysław Hałuszczak

Przemysław Hałuszczak – gitara, harmonijka ustna (7),
Zbigniew Łowżył – keyboard (3,7,8), perkusja,
Dominik Dębski – altówka (3,7,8)
Aranżacje – P. Hałuszczak
J. Rodrigo – Concierto de Aranjuez

  1. I Allegro con spirito
  2. II Adagio
  3. III Allegro gentile

J. Maria Florencio Júnior – dyrygent
Paweł Hałuszczak – gitara
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego
Nagranie i mastering – DUX


CAMILLE SAINT-SAENS
KONCERT WIOLONCZELOWY NR 1&2
SONATA WIOLONCZELOWA NR 1
ŁABĘDŹ

José Maria FLORENCIO Júnior – dyrygent
Jeremy FINDLAY – wiolonczela
Elena BRASLAVSKY – fortepian
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Camille Saint-Saëns (1835-1921)

I Koncert wiolonczelowy a-moll op.33

  1. Allegro non troppo
  2. Allegro con moto
  3. Allegro non troppo

II Koncert wiolonczelowy d-moll op.119

  1. Allegro moderato e maestoso – Andante sostenuto
  2. Allegro non troppo – Cadenza ad libitum – Mouvement du l er Morceaux –
    Molto allegro

I Sonata wiolonczelowa c-moll op.32

  1. Allegro
  2. Andante tranquillo sostenuto
  3. Allegro moderato

Łabędź (z cyklu: Karnawał zwierząt)

Wersja na wiolonczelę i dwa fortepiany

José Maria Florêncio Júnior – dyrygent

Jeremy Findlay – wiolonczela

Elena Braslavsky – fortepian

Anna Stempin – Janowska – fortepian

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej

DUX 2004


ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII POZNAŃSKIEJ
JOSÉ MARIA FLORENCIO JÚNIOR – dyrygent
JEAN-MARC FESSARD – klarnecista

José Maria FLORENCIO Junior – dyrygent (6 – 8,9)
Roman SIMOVIC (Jugosławia) – II nagroda
Żanna PARCHOMOWSKA – fortepian (1,2-5)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej (6 – 8,9)

Henryk Wieniawski: Wariacje na temat własny op. 15

Johannes Brahms: III Sonata d-moll op. 108

  1. Allegro
  2. Adagio
  3. Un poco presto e con sentimento
  4. Presto agitato

Henryk Wieniawski: Koncert skrzypcowy fis-moll nr 1, op. 14

  1. Allegro moderato
  2. Preghiera. Larghetto
  3. Rondo. Allegro giocoso

Henryk Wieniawski: Polonez D-dur op. 4 5:43 na skrzypce i orkiestrę

Nagrania live z przesłuchań konkursowych

Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza W Poznaniu, października 2001 r.

Producent artystyczny: Jan Popis

Reżyser nagrań: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik, Zbigniew Kusiak, Andrzej Solczak

Mastering: Joachim Krukowski, Radio “Merkury” S.A., Poznań (Sonic Solutions)

Projekt graficzny: perfect g2

Redakcja: Romuald Połczyński, Jan Popis

P & C 2001 POLSKIE RADIO S.A., Warszawa

TOWARZYSTWO MUZYCZNA IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO w Poznaniu

Compact Disc Digital Audio


XII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO

Poznań, październik 2001
Kronika konkursu – vol. 7 – CD

Jaques Bondon – Koncert październikowy na klarnet i orkiestrę smyczkową

  1. Allegro con fuoco
  2. Adagio
  3. Allegro un poco vivace

Koncert ofiarny na klarnet i orkiestrę

  1. Offrande pour hier
  2. Offrande pour aujourd’hui
  3. Offrande pour demain

Henri Tomasi – Koncert na klarnet i orkiestrę smyczkową + harfę

  1. Allegro giocoso
  2. Nocturne
  3. Scherzo final

Małgorzata Polańska, Lech Tołwiński – reżyser nagrania

Marcin Domżał – montaż cyfrowy

Anna Tkaczyk – konsultacja

Jean-Marc Fessard – producent

Teatr Kameralny STPS-u w Szczecinie – współpraca

Agnieszka Zakrzewska – projekt graficzny

Rafał Dymerski – skład

Tomasz Jeż – redakcja

Nagranie zrealizowano we wrześniu 2002 r.
DUX 2003


XII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO

Poznań, październik 2001
Kronika konkursu – vol. 6 – CD

José Maria FLORENCIO Junior – dyrygent II nagroda
Soojin HAN (Korea) – II nagroda
Marcin SIKORSKI – fortepian (1,2-4)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej (5 -7,8)

Henryk Wieniawski: Wariacje na temat własny op. 15

Johannes Brahms: II Sonata A-dur op. 100

  1. Allegro amabile
  2. Andante tranąuillo
  3. Allegretto grazioso (quasi Andante)

Jean Sibelius: Koncert d-moll op. 47 na skrzypce i orkiestrę

  1. Allegro moderato
  2. Adagio di molto
  3. Allegro ma non tanto

Henryk Wieniawski: Polonez D-dur op. 4 na skrzypce i orkiestrę

Nagrania live z przesłuchań konkursowych

Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza W Poznaniu, października 2001 r.

Producent artystyczny: Jan Popis

Reżyser nagrań: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik, Zbigniew Kusiak, Andrzej Solczak

Mastering: Joachim Krukowski, Radio “Merkury” S.A., Poznań (Sonic Solutions)

Projekt graficzny: perfect g2

Redakcja: Romuald Połczyński, Jan Popis

P & C 2001 POLSKIE RADIO S.A., Warszawa

Compact Disc Digital Audio


XII MIĘDZYNARODOWY KONKURS SKRZYPCOWY
IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO

Poznań, październik 2001

Kronika konkursu – vol. 5 – CD

José Maria FLORENCIO Junior – dyrygent (3 – 5,6)
Alona BAEVA (Rosja) – I nagroda
Guiouzal KARIEVA – fortepian (2)
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej (3-5,6)

Nathan Milstein: Paganiniana na skrzypce solo 7:41

Henryk Wieniawski: Fantazja na tematy z opery “Faust” Gounoda op. 20

Piotr Czajkowski: Koncert D-dur op. 35 na skrzypce i orkiestrę

  1. Allegro moderato
  2. Canzonetta. Andante
  3. Finale. Allegro vivacissimo

Henryk Wieniawski: Polonez D-dur op. 4 na skrzypce i orkiestrę

Nagrania live z przesłuchań konkursowych

Aula Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza W Poznaniu, października 2001 r.

Producent artystyczny: Jan Popis

Reżyser nagrań: Gabriela Blicharz, Lech Dudzik, Zbigniew Kusiak, Andrzej Solczak

Mastering: Joachim Krukowski, Radio “Merkury” S.A., Poznań (Sonic Solutions)

Projekt graficzny: perfect g2

Redakcja: Romuald Połczyński, Jan Popis

P & C 2001 POLSKIE RADIO S.A., Warszawa

TOWARZYSTWO MUZYCZNA IM. HENRYKA WIENIAWSKIEGO w Poznaniu

Compact Disc Digital Audio


POZNAŃSKA WIOSNA MUZYCZNA

CD

Tadeusz Szeligowski (1896-1963) Koncert na klarnet i orkiestrę

  1. Allegro
  2. Adagio Cantabile
  3. Allegro risoluto

Wykonawcy: Ludwik Kurkiewicz – klarnet

Wielkopolska Orkiestra Symfoniczna im. K. Kurpińskiego, dyrygent – Zygmunt
Mahlik

Nagrania dokonano 2 kwietnia 1968r. podczas VIII Poznańskiej Wiosny
Muzycznej

Jerzy Młodziejowski (1909-1985)

  1. Koncert na dwa oboje i orkiestrę

Wykonawcy: Mieczysław Koczorowski i Jerzy Nawrocki – oboje

Wielkopolska Orkiestra Symfoniczna im. K. Kurpińskiego, dyrygent – Zygmunt
Malik

Nagrania (prawykonania) dokonano 2 kwietnia 1968r. podczas VIII Poznańskiej
Wiosny Muzycznej

Stefan Bolesław Paradowski (1902-1967)

Koncert na harfę, flet i orkiestrę smyczkową op. 59 nr 1

  1. Allegro grazioso
  2. Adagietto espressivo
  3. Allegretto con moto e giocoso

Wykonawcy: Urszula Mazurek

Florian Dąbrowski (1913)

  1. Kantata liryczna na sopran solo, chór mieszany i perkusję
  2. Rytmy i barwy na zespół perkusyjny

Producent: Związek Kompozytorów Polskich – Oddział w Poznaniu

Partnerzy: Filharmonia Poznańska im. Tadeusza Szeligowskiego , Radio Merkury
Poznań, II Program Polskiego Radia

Nagrania dokonane przez Polskie Radio


TADEUSZ SZELIGOWSKI IN MEMORIAM

Zbigniew GRACA – dyrygent
Andrzej BOREJKO – dyrygent
Agnieszka KUROWSKA – sopran
Paweł DROBNIK – klarnet
Orkiestra Symfoniczna Państwowej Filharmonii w Poznaniu

Strona A

  1. Andante na klarnet i orkiestrę* (1933) – prawykonanie
  2. Rapsod na sopran i orkiestrę symfoniczną* (1949);sł. J. Słowacki

Strona B

  1. Kaziuki – suita na orkiestrę (1928)

Kiermasz

Walc

Dajna

Marsz

Rauda

Taniec białoruski

*Nagranie live z koncertu w dniu 28.02.1997 w ramach festiwalu Tadeusz
Szeligowski in memoriam 
(aula UAM w Poznaniu)

Suita Kaziuki- nagranie studyjne 09.01.1996.

Reżyser nagrań – Andrzej Solczak

Redakcja kasety – Tadeusz Szantruczek, Maciej Jabłoński

Kasetę wyprodukowano przy współpracy Radia Merkury S.A


ALBERTO GINASTERA
ESTANCIA / OLLANTAY / PANAMBI

Orkiestra Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Andrzeja Borejki

ESTANCIA (1941) suite

  1. Los trabajadores agricolas
  2. La manana – Danza del trio
  3. Los peonem de hacjenda
  4. Danza final – Malambo

OLLANTAY (1947) Tres Movimento Sinfonicos

  1. Paisaje de Ollantaytambo
  2. Los querreros
  3. La muerte de Ollantay

PANAMBI (1937) Legenda Coreografica

  1. Claro de luna sobre el Parana
  2. Fiesta indygena/Ronda de las doncellas/

Danza de los querreros

  1. Escena
  2. Pantomima del amor eterno
  3. Canto de Guirahu/Juego de las deidades del agua/Inquietud de la tribu/Suplica de Panambi
  4. Invocacion a los espiritus poderosos
  5. Danza del hechicero
  6. Lamento de las doncellas
  7. El amanecer

Nagranie na żywo 13,14 maja 1993 w Poznaniu, Polska Reżyseria nagrania: Markus Heiland, Andreas Lemie Edycja i mastering: Markus Heiland Produkcja – Annette Schediwy-Mackrel Wydawca: Uwe Buschkötter Produkcja 1993 Dresdner Musikfestspiele and LARGO Records

Music Publisher by Boosey&Hawkes M.P.Ltd.


LAUDATE DOMINUM OMNES GENTES

Stefan STULIGROSZ – dyrygent
Ryszard KARCZYKOWSKI – tenor
Chór chłopięcy i męski Poznańskie Słowiki
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

  1. A.Stradella: Pita Signore*
  2. 2. W.A.Mozart: Laudate pueri (Vesperae solemnes de confessore K.V.339)
  3. J.S.Bach/Ch.Gounod: Ave Maria*
  4. C.Franck: Panis angelicus (messe à trois voix op.12)*
  5. W.A.Mozart: Dixit Dominus (Vesperae solemnes de confessore K.V.339)
  6. G.F.Haendel: Largo (Xerxes)
  7. G.Bizet: Agnus Dei*
  8. Ch.Gounod: Laudate Dominum
  9. W.A.Mozart: Ave, verum corpus K.V.618
  10. G. Rossini: Cuius animam (Stabat Mater)
  11. F.Schubert: Ave Maria op. 52, no.6
  12. G.Fauré: Crucifix chant religieuse*
  13. G.F.Haendel: Alleluja

*arr. Stefan Stuligrosz Ryszard Karczykowski, tenor (1,3,4,6,7,9,10,11,12) Andrzej Tatarski, organ (3,8,11) Boys’ and Men’s Choir “The Poznan Nightingales” (1,2,3,4,5,7,8,12,13) Poznań Philharmonic Orchestra (1,2,4,5,6,7,9,10,12,13) Stefan Stuligrosz, dyrygent Nagrane przy współpracy Ministerstwa Kultury i Sztuki Nagranie: Aula Uniwersytetu im. Adam Mickiewicza w Poznaniu 4/1991

Reżyser: CASSICORD (M. Olszewska, M. Gola)

Edycja: Maria Grubecka Zdjęcie: R. Kołecki


OPERA GALA

Wojciech MICHNIEWSKI – dyrygent
Ryszard KARCZYKOWSKI – tenor
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

1. G. Verdi(1813-1901)
La Forza del destino – uwertura

2. G. Bizet(1838-1875)
La fleur que tu m’avais jetee (Carmen, act II – Don Jose)

3. G. Puccini(1858-1924)
Che gelida manina (“La Boheme”éêàë, act I – Rodolfo)

4. G. Rossini(1792-1868)
Italiana In Algieri – uwertura

5. G. Donizetti(1797-1848)
Spirto gentil (“La Favorita” – Fernando)

6. G. Donizetti
Una furtiva lagrima (“L’elisir d’amore”, act II – Nemorino)

7. G. Verdi
Les vepres siciliennes – uwertura

8. G. Puccini
Recondita armonia (“Tosca”, act I – Cavaradossi)

9. G. Verdi
La donna e mobile (“Rigoletto”, act IV – The Duke of Mantua)

10. S.Moniuszko(1819-1872)
Halka – uwertura

Nagrano 8 września 1990 roku w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Nagrania i publikacja: 1991 POLmusic
International Records, Warszawa, Polska


MIECZYSŁAW KARŁOWICZ – Serenada
WOJCIECH KILAR – Orawa, Siwa mgła

Polska Orkiestra Kameralna
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Dyryguje WOJCIECH MICHNIEWSKI

Mieczysław Karłowicz (1876-1909)
Serenada G-dur, op.2 na orkiestrę smyczkową

  1. Marsz (Allegro moderato)
  2. Romans (Andante con moto)
  3. Walc (Allegro moderato)
  4. Finał (Allegretto non troppo)

Polska Orkiestra Kameralna Jan Stanienda – koncertmistrz Wojciech Kilar (ur.1932)

  1. Siwa mgła** na baryton i orkiestrę

Andrzej Bachleda Curuś – tenor Orkietrsa Filharmonii Poznańskiej Janusz Purzycki – koncertmistrz

  1. Orawa*

Polska Orkiestra Kameralna Jan Stanienda – koncertmistrz Jerzy Klocek – solo wiolonczelowe *Nagrania dokonano w 1988 roku w Warszawie **Nagrania dokonano 18 i 19 maja 1988 roku w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Reżyseria nagrania: Lech Dudzik, Krzysztof Drab

Mastering: Julita Emanuiłow


POZNAŃSKA WIOSNA MUZYCZNA – KWIECIEŃ’ 88
PŁYTA ANALOGOWA

Aleksander Lasoń – Concerto Pablo Casals in memoriam

Wojciech MICHNIEWSKI – dyrygent
Roman JABŁOŃSKI – wiolonczela
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Andrzej Dobrowolski – Muzyka na orkiestrę nr 7

Jerzy Bauer – Jasne świergotanie
Jadwiga Kotnowska – flet
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

Wojciech Michniewski – dyrygent

Nagranie na żywo

MUZA


Tadeusz Baird

PSYCHODRAMA
TOMORROW

1. Psychodrama
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia
Dyrygent: Wojciech Michniewski

Producent: A. Karużas. Inżynier dźwięku: K. Diakon. Nagranie powstało w roku 1980

2. Tomorrow
Jessica: Krystyna Szostek-Radkowa, mezzosopran
Jozue: Jerzy Artysz, baryton
Ozias: Edward Pawlak, bas
Harry: Janusz Ostrowski, aktor
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Poznańskiej
Dyrygent: Renard Czajkowski

Producent: A. Karużas. Inżynier dźwięku: K. Diakon. Nagranie powstało w roku 1973

Nagrane zrealizowane w Polsce na licencji Polskich Nagrań.

Czas całkowity: 63’39

Producent:
Olympia Compact Discs Ltd.
Glenthorne House,
Hammersmith Growth,
Londyn W6 0LG.

Wyprodukowane w Anglii przez Disctronics (Europe) Ltd.

Przednia okładka: Jerzy Rosołowicz, Relief Dwustronny IV (1965-70)