Agnieszka ADAMCZAK
Agnieszka ADAMCZAK
Agnieszka Adamczak ukończyła z wyróżnieniem studia w klasie śpiewu solowego prof. Katarzyny Rymarczyk w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła też na kursach u Renaty Scotto, Francisco Araizy, Kaludi Kaludova i Heleny Łazarskiej.
W 2005 roku zadebiutowała rolą Paminy w Czarodziejskim flecie Wolfganga Amadeusa Mozarta na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. W roku 2006 została zakwalifikowana (spośród niemal 450 śpiewaków!) do tytułowej partii w Pięknej Galatei (Die schöne Galathée) Franza von Suppé którą wykonała w międzynarodowej obsadzie podczas festiwalu Kammeroper Schloss Rheinsberg (Niemcy).
W latach 2008-2010 była zaangażowana w Internationale Opernstudio w Zurychu. Na scenie Opery Zuryskiej brała udział w przedstawieniach: Peer Gynt (Erste Säterin), Kinderring (Woglinde i Helmwige), Czarodziejski flet (Pamina), Die lustige Nibelungen (Krimhild), Der Ferne Klang (Mädchen) i Luisa Miller (Laura); śpiewała też na licznych koncertach w Szwajcarii.
Artystka jest laureatką międzynarodowych konkursów (2009, I nagroda na Anneliese Rothenberger Wettbewerb, Niemcy), Concorso Internazionale di Canto La Bohéme (wystąpiła w partii Musetty w Cyganerii Giacoma Pucciniego w Teatro Filarmonico w Weronie), International Hans Gabor Belvedere Singing Competition 2010 (Wiedeń, II nagroda).
W roku 2011 Agnieszka Adamczak została zaproszona przez brytyjskie wydawnictwo Hyperion do wzięcia udziału w nagraniu płytowym Huit chansons polonaises Francisa Poulenca, podczas którego towarzyszył jej jeden z najbardziej cenionych akompaniatorów na świecie, Graham Johnson.
Agnieszka Adamczak występowała m.in. w Al-Hussein Cultural Center Theater w Ammanie w Jordanii (Fiordiligi w Cosi fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta), w operze w Oviedo oraz w Palacio de Congresos y Auditorio de Navarra Baluarte w Pampelunie w Hiszpanii (Donna Elvira w Don Giovannim Wolfganga Amadeusa Mozarta), w Teatrze Wielkim w Poznaniu (Donna Anna w w Don Giovannim Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Adina w Napoju miłosnym Gaetana Donizettiego), w Teatrze Wielkim w Łodzi (Hanna w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki w reżyserii Krystyny Jandy, a współpraca ta zaowocowała zaproszeniem śpiewaczki do udziału w przedstawieniu Maria Callas Masterclass wystawianego na deskach Och-Teatru w Warszawie), w Opernhaus Zürich (Najada w Ariadnie na Naksos Richarda Straussa), w Theater Magdeburg (Mimi w Cyganerii Giaccoma Pucciniego) oraz w Operze Bałtyckiej (Hanna w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki i Mimi w Cyganerii Giaccoma Pucciniego).
Uczestniczyła także w słynnych festiwalach – Glyndebourne on Tour w Wielkiej Brytanii (2011) oraz Festival International d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence we Francji (2012), gdzie podczas gali operowej, w ramach projektu Mozart Residence, wykonała słynne arie i śpiewała w scenach zbiorowych z dzieł Wolfganga Amadeusa Mozarta.
Artystka współpracowała z takimi dyrygentami jak: Fabio Luisi, Pablo Mielgo, Jakub Hrůša, Michail Jurowski, Eivind Gullberg Jensen, Jochen Rieder, Ingo Metzmacher, Massimo Zanetti, Andrea Battistoni, Gabriel Chmura, Mieczysław Dondajewski, Piotr Deptuch, Marcin Sompoliński oraz reżyserami: Matthias von Stegmann, Jens-Daniel Herzog, Damiano Michieletto, Ivan Stefanutti, Alfred Kirchner, Pippo Delbono, Ryszard Peryt.