Agnieszka ADAMCZAK

Agnieszka ADAMCZAK

sopran

Agnieszka Adamczak ukończyła z  wyróżnieniem studia w  klasie śpiewu solowego prof. Katarzyny Rymarczyk w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.  Swoje umiejętności wokalne doskonaliła  też na  kursach u Renaty Scotto, Francisco Araizy, Kaludi Kaludova i Heleny Łazarskiej.

W 2005 roku zadebiutowała rolą  Paminy w Czarodziejskim  flecie  Wolfganga Amadeusa Mozarta na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. W roku 2006   została   zakwalifikowana  (spośród   niemal  450 śpiewaków!)  do tytułowej   partii w Pięknej Galatei (Die schöne Galathée)  Franza  von  Suppé   którą  wykonała  w międzynarodowej obsadzie podczas  festiwalu  Kammeroper  Schloss Rheinsberg  (Niemcy).

W latach 2008-2010 była zaangażowana w Internationale Opernstudio w Zurychu.  Na scenie Opery Zuryskiej     brała  udział w przedstawieniach: Peer Gynt   (Erste Säterin),  Kinderring (Woglinde i Helmwige), Czarodziejski  flet  (Pamina),   Die  lustige  Nibelungen  (Krimhild),   Der Ferne Klang  (Mädchen)  i  Luisa  Miller  (Laura);  śpiewała też na licznych koncertach w Szwajcarii.   

Artystka jest laureatką  międzynarodowych konkursów (2009, I nagroda na Anneliese  Rothenberger Wettbewerb, Niemcy),  Concorso  Internazionale di Canto La Bohéme  (wystąpiła w partii Musetty w Cyganerii  Giacoma Pucciniego w Teatro Filarmonico w Weronie),  International Hans Gabor Belvedere Singing Competition 2010 (Wiedeń, II  nagroda).

W roku 2011  Agnieszka Adamczak została zaproszona przez brytyjskie wydawnictwo  Hyperion do wzięcia udziału w   nagraniu płytowym Huit  chansons polonaises Francisa Poulenca, podczas którego towarzyszył jej  jeden z najbardziej cenionych akompaniatorów na świecie, Graham Johnson.

Agnieszka  Adamczak  występowała m.in.  w Al-Hussein Cultural Center Theater w Ammanie w Jordanii (Fiordiligi w  Cosi fan tutte Wolfganga  Amadeusa  Mozarta),  w operze w Oviedo  oraz w Palacio de Congresos y Auditorio de Navarra Baluarte w  Pampelunie w Hiszpanii (Donna Elvira w Don Giovannim Wolfganga Amadeusa Mozarta),  w Teatrze Wielkim w Poznaniu (Donna Anna w w Don Giovannim Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Adina w  Napoju miłosnym Gaetana Donizettiego),  w Teatrze Wielkim w Łodzi  (Hanna w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki w reżyserii Krystyny Jandy, a współpraca  ta  zaowocowała  zaproszeniem  śpiewaczki do  udziału  w  przedstawieniu  Maria  Callas Masterclass wystawianego na deskach Och-Teatru w Warszawie), w Opernhaus Zürich  (Najada  w  Ariadnie na Naksos Richarda Straussa), w Theater Magdeburg (Mimi w Cyganerii  Giaccoma Pucciniego) oraz w Operze Bałtyckiej  (Hanna w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki i Mimi w Cyganerii Giaccoma Pucciniego).

Uczestniczyła także w słynnych festiwalach – Glyndebourne on Tour  w Wielkiej Brytanii (2011) oraz Festival International d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence we Francji (2012),  gdzie podczas gali operowej, w ramach projektu Mozart Residence,  wykonała słynne arie i  śpiewała w scenach zbiorowych  z dzieł Wolfganga Amadeusa  Mozarta.

Artystka współpracowała z takimi dyrygentami jak: Fabio Luisi, Pablo Mielgo, Jakub Hrůša, Michail Jurowski, Eivind Gullberg Jensen, Jochen  Rieder,  Ingo  Metzmacher, Massimo  Zanetti, Andrea  Battistoni, Gabriel Chmura, Mieczysław Dondajewski, Piotr Deptuch, Marcin Sompoliński  oraz reżyserami: Matthias von Stegmann, Jens-Daniel Herzog, Damiano Michieletto, Ivan Stefanutti, Alfred Kirchner, Pippo Delbono,  Ryszard Peryt.