Agnieszka ADAMCZAK

Agnieszka ADAMCZAK

sopran

Agnieszka Adamczak ukończyła z  wyróżnieniem studia w  klasie śpiewu solowego prof. Katarzyny Rymarczyk w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.  Swoje umiejętności wokalne doskonaliła  też na  kursach u Renaty Scotto, Francisco Araizy, Kaludi Kaludova i Heleny Łazarskiej.

W 2005 roku zadebiutowała rolą Paminy w Czarodziejskim flecie  Wolfganga Amadeusa Mozarta na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. W roku 2006   została   zakwalifikowana  (spośród   niemal  450 śpiewaków!) do tytułowej   partii w Pięknej Galatei (Die schöne Galathée)  Franza  von  Suppé   którą  wykonała  w międzynarodowej obsadzie podczas festiwalu Kammeroper Schloss Rheinsberg (Niemcy).

W latach 2008-2010 była zaangażowana w Internationale Opernstudio w Zurychu.  Na scenie Opery Zuryskiej     brała  udział w przedstawieniach: Peer Gynt (Erste Säterin),  Kinderring (Woglinde i Helmwige), Czarodziejski  flet  (Pamina), Die lustige Nibelungen (Krimhild), Der Ferne Klang (Mädchen) i Luisa Miller (Laura); śpiewała też na licznych koncertach w Szwajcarii.   

Artystka jest laureatką  międzynarodowych konkursów (2009, I nagroda na Anneliese Rothenberger Wettbewerb, Niemcy), Concorso  Internazionale di Canto La Bohéme (wystąpiła w partii Musetty w Cyganerii  Giacoma Pucciniego w Teatro Filarmonico w Weronie),  International Hans Gabor Belvedere Singing Competition 2010 (Wiedeń, II  nagroda).

W roku 2011 Agnieszka Adamczak została zaproszona przez brytyjskie wydawnictwo  Hyperion do wzięcia udziału w   nagraniu płytowym Huit chansons polonaises Francisa Poulenca, podczas którego towarzyszył jej  jeden z najbardziej cenionych akompaniatorów na świecie, Graham Johnson.

Agnieszka Adamczak  występowała m.in. w Al-Hussein Cultural Center Theater w Ammanie w Jordanii (Fiordiligi w  Cosi fan tutte Wolfganga  Amadeusa  Mozarta), w operze w Oviedo  oraz w Palacio de Congresos y Auditorio de Navarra Baluarte w  Pampelunie w Hiszpanii (Donna Elvira w Don Giovannim Wolfganga Amadeusa Mozarta),  w Teatrze Wielkim w Poznaniu (Donna Anna w w Don Giovannim Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Adina w  Napoju miłosnym Gaetana Donizettiego),  w Teatrze Wielkim w Łodzi (Hanna w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki w reżyserii Krystyny Jandy, a współpraca  ta  zaowocowała  zaproszeniem  śpiewaczki do  udziału  w  przedstawieniu  Maria  Callas Masterclass wystawianego na deskach Och-Teatru w Warszawie), w Opernhaus Zürich  (Najada  w  Ariadnie na Naksos Richarda Straussa), w Theater Magdeburg (Mimi w Cyganerii  Giaccoma Pucciniego) oraz w Operze Bałtyckiej  (Hanna w Strasznym dworze Stanisława Moniuszki i Mimi w Cyganerii Giaccoma Pucciniego).

Uczestniczyła także w słynnych festiwalach – Glyndebourne on Tour w Wielkiej Brytanii (2011) oraz Festival International d’Art Lyrique d’Aix-en-Provence we Francji (2012), gdzie podczas gali operowej, w ramach projektu Mozart Residence, wykonała słynne arie i śpiewała w scenach zbiorowych  z dzieł Wolfganga Amadeusa  Mozarta.

Artystka współpracowała z takimi dyrygentami jak: Fabio Luisi, Pablo Mielgo, Jakub Hrůša, Michail Jurowski, Eivind Gullberg Jensen, Jochen  Rieder,  Ingo  Metzmacher, Massimo  Zanetti, Andrea  Battistoni, Gabriel Chmura, Mieczysław Dondajewski, Piotr Deptuch, Marcin Sompoliński oraz reżyserami: Matthias von Stegmann, Jens-Daniel Herzog, Damiano Michieletto, Ivan Stefanutti, Alfred Kirchner, Pippo Delbono, Ryszard Peryt.