Anna LICHOROWICZ
Anna LICHOROWICZ
Śpiewanie jest jak narkotyk – twierdzi primadonna Opery Wrocławskiej. A w jednym z wywiadów przyznaje: – Chciałabym śpiewać tylko te role, które czuję najgłębiej w sercu, bo wiem, że tylko tak dam światu z siebie jak najwięcej.
Artystka jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie uzyskała dyplom w klasie prof. Barbary Niewiadomskiej. Na koncie ma też ukończone kursy mistrzowskie, zagraniczne stypendia i zwycięstwa w międzynarodowych konkursach.
Będąc na drugim roku studiów zaśpiewała partię sopranową w oratorium Stworzenie świata Josepha Haydna w Filharmonii Krakowskiej. Zadebiutowała partią Roksany w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego podczas I Festiwalu Polskiej Opery Współczesnej we Wrocławiu.
W tym samym roku wzięła udział w superwidowisku Skrzypek na dachu Jerry’ego Bocka w Hali Stulecia we Wrocławiu, a dwa lata później śpiewała partię Liu podczas premiery megawidowiska Turandot Giacomo Puccininiego na wrocławskim Stadionie Olimpijskim. Ta rola przyniosła jej uznanie krytyki i publiczności. A potem przyszły kolejne sukcesy – rola księżnej Jarosławny w premierze Kniazia Igora Aleksandra Borodina (wrocławska Hala Stulecia, listopad 2011) czy Joanna d`Arc w Joannie d`Arc Giuseppe Verdiego.
Młoda sopranistka już uplasowała się w czołówce polskich śpiewaków operowych. W repertuarze ma m. in. role: Cesarzowej w Kobiecie bez cienia Richarda Straussa, Violetty w Traviacie, Desdemony w Otello Giuseppe Verdiego, Mimi w Cyganerii Giacomo Pucciniego, Rozalindy w Zemście nietoperza Johanna Straussa (syna), Neddy w Pajacach Ruggiero Leoncavalla, Giulietty w Opowieściach Hoffmanna Jacquesa Offenbacha, Flory w Chopinie Giacomo Oreficego, Siostry Paskaliny z Legend o Maryi Bohuslava Martinů , Hagith w Hagith oraz Roksany w Królu Rogerze Karola Szymanowskiego.