ETR

aktualności

10 maja 2021 GWIAZDY ŚWIATOWYCH ESTRAD. MOZART NASZ WSPÓŁCZESNY

Jan Lisiecki, znakomity kanadyjski pianista z polskimi korzeniami (i związkami z Poznaniem), będzie bohaterem najbliższego Koncertu Internetowego Filharmonii Poznańskiej, który w ramach cyklu Gwiazdy Światowych Estrad, odbędzie się 14 maja o godz. 19. Koncert ten zatytułowano Mozart nasz współczesny, bowiem tego wieczoru usłyszymy zarówno jedno z dzieł Mozarta, jak i współczesny utwór… w stylu Mozarta.

XXII Koncert fortepianowy Es-dur KV 482 Wolfgang Amadeus Mozart napisał w Wiedniu, który w liście do ojca nazywał krainą fortepianu. To właśnie tu odnosił sukcesy jako pianista – kompozytor, tworząc koncerty fortepianowe dla siebie jako solisty. W 1781 roku pisał do siostry: Jak dobrze pójdzie, będę tu równie wysoko ceniony jako kompozytor, jak teraz jestem ceniony jako pianista.

Koncert Es-dur zaczął tworzyć w listopadzie 1785 roku, gdy równocześnie pracował nad Weselem Figara. Ukończył go 16 grudnia tegoż roku, a wieczorem tego samego dnia zagrał go… między aktami oratorium Ester Karla Dittersa von Dittersdorfa! Takie były realia. Samodzielnie utwór zabrzmiał 23 grudnia 1785 roku i został wówczas doskonale przyjęty. W zapiskach ojca Amadeusa, Leopolda Mozarta, zachowały się informacje, że ówczesnych słuchaczy szczególnie urzekła druga część Koncertu i to jej regularnie domagali się na bis. 

A po Mozarcie – Symfonia w stylu Mozarta Krzysztofa Meyera – wyjątkowy przykład pastiszu stylu mozartowskiego ukazujący jak doskonale kompozytor potrafi posługiwać się różnymi stylami i technikami. Słuchacze  naprawdę mają wrażenie jakby słuchali XVIII-wiecznej kompozycji  i trudno się im dziwić. Absolutnie przekonani, że to Mozart byli także poznańscy melomani, którzy zasiedli w Auli Uniwersyteckiej 1 kwietnia 1977 roku. O prima aprilisowym żarcie (Koncert miał nawet podtytuł Prima Aprilis) wiedział tylko dyrygent Renard Czajkowski. Wszyscy pozostali (w tym także muzycy grający ten utwór!) prawdę poznali dopiero po tym premierowym wykonaniu dzieła. Czy mogli się nabrać? Posłuchajcie i oceńcie Państwa sami…  A jeśli podczas słuchania któryś z domowników zaintrygowany tą  muzyką rzuci pytanie: Czy to Mozart? – odpowiedzcie, że tak…

WYKONAWCY:

Jan LISIECKI – fortepian
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Wolfgang Amadeus Mozart, XXII  Koncert fortepianowy Es-dur KV 482

Allegro
Andante
Allegro

  • Krzysztof MeyerSymfonia w stylu Mozarta 

Adagio – Allegro
Andante con moto
Tempo di minuetto
Allegro

 

Partner:

28 kwietnia 2021 koncerty w maju. poznaj szczegóły

W związku z decyzją rządu o planowanym otwarciu 29 maja filharmonii dla publiczności informujemy, że koncerty Filharmonii Poznańskiej będą do tego czasu emitowane w Internecie.

Szczegółowe informacje o koncertach umieszczać będziemy na naszej stronie internetowej oraz profilu na Facebooku.

Kasa Filharmonii Poznańskiej będzie nieczynna do 28 maja 2021.

 

KONCERTY FILHARMONII POZNAŃSKIEJ:

Piątek, 14 maja 2021, godz. 19

GWIAZDY ŚWIATOWYCH ESTRAD
MOZART NASZ WSPÓŁCZESNY
KONCERT INTERNETOWY

WYKONAWCY:

Jan LISIECKI – fortepian
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Wolfgang Amadeus Mozart, XXII Koncert fortepianowy Es-dur KV 482
  • Krzysztof Meyer, Symfonia w stylu Mozarta

Partner:

***

Sobota, 22 maja 2021, godz. 19

GDAŃSKI FESTIWAL MUZYCZNY
TE DEUM
KONCERT INTERNETOWY

WYKONAWCY:

Magdalena STEFANIAK – sopran
Katarzyna BELKIUS – sopran
Dominika STEFAŃSKA – mezzosopran
Mykhailo KUSHLYK –  tenor
Piotr MACIEJOWSKI – tenor
Paweł HORODYSKI – bas
Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis
Jan Łukaszewski – przygotowanie chóru
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Joseph Haydn, Te Deum for the Empress Maria Theresa Hob.XXIIIc:2
  • Wolfgang Amadeus Mozart, Laudate Dominum omnes gentes z Vesperae solennes de confessore KV 339
  • Karol Kurpiński, Te Deum

***

Piątek, 28 maja 2021, godz. 19

BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY
GWIAZDY ŚWIATOWYCH ESTRAD
KONCERT INTERNETOWY

WYKONAWCY:

Paul McCREESH – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Ludwig van Beethoven, VII Symfonia A-dur op. 92

***

Sobota, 29 maja 2021. o godz. 11, Aula Uniwersytecka

ZAKOŃCZENIE 53. SEZONU PRO SINFONIKI
MUZYKA WIELKICH MIAST 
MOSKWA

WYKONAWCY:
Jakub Krawczyk – marimba
Marcin Suszycki – kierownictwo artystyczne
Kameralna Orkiestra Smyczkowa Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego
Marlena Gnatowicz – prowadzenie
Tomasz Ilmer – prowadzenie

PROGRAM:

  • Piotr Czajkowski, Serenada C-dur op. 48
  • Nikołaj Rimski-Korsakow, Lot trzmiela z opery Bajka o carze Sałtanie (transkrypcja na marimbę solo: Pius Cheung)
  • Siergiej Rachmaninow, Vocalise (transkrypcja na marimbę solo: Pius Cheung)
  • Piotr Czajkowski, Taniec łabędzi z baletu Jezioro łabędzie (transkrypcja na marimbę solo: Jakub Krawczyk)

Karnety: PS

Bilety: do nabycia godzinę przed koncertem w kasie w Auli UAM

***

Niedziela, 30 maja 2021, godz. 12, Aula Uniwersytecka
Niedziela, 30 maja 2021, godz. 18, Aula Uniwersytecka

488. KONCERT POZNAŃSKI
MOZART i SŁOWIKI

WYKONAWCY:

Monika MYCH – sopran
Małgorzata WOLTMANN-ŻEBROWSKA – alt / mezzosopran
Damian ŻEBROWSKI – tenor
Andrzej OGÓRKIEWICZ – bas
Maciej BOLEWSKI – organy
Chór Chłopięcy i Męski Filharmonii Poznańskiej Poznańskie Słowiki
Maciej WIELOCH – dyrygent

PROGRAM:

  • Wolfgang  Amadeus  Mozart:

Sancta Maria, mater Dei  KV 273
Laudate Dominum z Vesperae solennes de confessore  KV 339
Te Deum KV 141 / 66b
Ave verum corpus KV 618
Msza koronacyjna C-dur KV 317

Karnety:
KP 1 (g. 12)
KP 2 (g. 18)

19 kwietnia 2021 BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY. W WIOSENNYM NASTROJU. KONCERT INTERNETOWY

IV Koncert fortepianowy G-dur Ludwiga van Beethovena zabrzmi podczas najbliższego Koncertu Internetowego w piątek, 23 kwietnia, o godz. 19. Przy fortepianie – niemiecki pianista Martin Stadtfeld, a Filharmonikami Poznańskimi dyryguje Łukasz Borowicz.  

IV Koncert fortepianowy po raz pierwszy wykonany został podczas prywatnego koncertu w pałacu księcia Josepha Franza Lobkowitza, w marcu 1807 roku. Szerokie grono melomanów miało okazję wysłuchać go 22 grudnia 1808 roku w Theater an der Wien, podczas kompozytorskiego wieczoru Mistrza z Bonn. Tyle, że po tym wydarzeniu koncert został na lata… zapomniany (dla świata odkrył go ponownie dopiero Feliks Mendelssohn-Bartholdy w 1836 roku). I trudno się temu dziwić skoro w ów grudniowy wieczór wiedeński, obok koncertu zabrzmiały jeszcze: dwie symfonie (V i VI), Fantazja chorałowa c-moll, fragmenty Mszy C-dur op. 86, improwizacje fortepianowe oraz aria koncertowa Ah! perfido – Per pietà. Całość trwała około czterech godzin! 

IV Koncert fortepianowy powstał w latach 1805-1806 i uważany jest za pierwszy pośród koncertów fortepianowych Ludwiga van Beethovena, który reprezentuje własny styl kompozytora. Na swoje czasy był  nietypowy – utwór rozpoczyna bowiem partia fortepianu czyli instrumentu solowego, a nie orkiestry, co do tej pory właściwie się nie zdarzało. Od błyskotliwych muzycznych ozdobników, dających pole do popisu soliście, Koncert ten, zwany jest skowronkowym. Czy może być lepsza koncertowa rekomendacja na wytęsknioną przez wszystkich wiosnę?   

A na deser – Sonata fortepianowa A-dur nr 2 op. 2 Ludwiga van Beethovena. To druga z trzech sonat z opusu 2, które młody Beethoven zadedykował Josephowi Haydnowi. Powstała w roku 1796 roku, we wczesnym okresie twórczości kompozytora.

WYKONAWCY:

Martin STADTFELD – fortepian
Łukasz BOROWICZ – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Ludwig van Beethoven, IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58

Allegro moderato
Andante con moto
Rondo. Vivace

  • Ludwig van Beethoven, Sonata fortepianowa A-dur nr 2 op. 2 ­część II – Largo appasionato

 

Patronat honorowy

Projekt realizowany przy finansowym wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej

14 kwietnia 2021 Ostatnia paryska? Koncert Internetowy

Ostatnia paryska? – to tytuł najbliższego Koncertu Internetowego, na który zapraszamy 16 kwietnia o godz. 19. Jego bohaterami będą: muzyka najstarszego z klasyków wiedeńskich Josepha Haydna, kompozytora zwanego też ojcem nowej orkiestry oraz Filharmonicy Poznańscy pod batutą Tadeusza Wojciechowskiego.

Podczas tego wieczoru zabrzmi kolejna z cyklu sześciu symfonii paryskich (nr 82-87) Josepha Haydna. Wszystkie powstały na zamówienie paryskiego towarzystwa muzycznego, Le Concert de la Loge Olympique, nad którym czuwał wielki mecenas sztuki Claude-François-Marie Rigoley, hrabia d’Ogny. Wszystkie też spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem, ugruntowując sławę kompozytora we Francji i poza jej granicami. 

Symfonia A-dur oznaczona jest numerem 87 i według obowiązującej numeracji jest ostatnią z paryskich symfonii Haydna. Lecz, jak to wcale nierzadko w historii muzyki się zdarza, numeracja dzieł nie zawsze jest tożsama z czasem ich powstawania. I tak Symfonia nr 87 została w paryskim cyklu skomponowana  w 1785 roku jako… pierwsza, a nie ostatnia.  

Muzykolodzy uważają, że to właśnie symfonie paryskie ukształtowały drogę Haydna do symfonicznego mistrzostwa. W symfoniach tych jego styl jest już wykształcony, a kompozytor  pozbywa się patetycznego, a w istocie pustego tonu teatralnego, zbliżając się w swojej prostocie do wdzięcznego, czasem naiwnego tonu muzyki ludowej. 

WYKONAWCY:

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej 

PROGRAM:

  • Joseph Haydn, Symfonia A-dur nr 87

Vivace
Adagio
Menuet
Finale: Vivace

07 kwietnia 2021 ZAPRASZAMY NA KONCERTY INTERNETOWE

W związku z decyzją rządu o utrzymaniu obowiązujących obostrzeń epidemiologicznych mających ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV-2, w tym zamknięcie instytucji kultury dla publiczności co najmniej do 18 kwietnia, informujemy, że koncerty Filharmonii Poznańskiej będą do tego czasu emitowane w Internecie.

Szczegółowe informacje o koncertach umieszczać będziemy na naszej stronie internetowej oraz profilu na Facebooku.

Zapraszamy na Koncerty Internetowe w piątek, o godz. 19:00.

 

Piątek, 9 kwietnia 2021, godz. 19 

W HOŁDZIE GENIUSZOWI
KONCERT INTERNETOWY 

WYKONAWCY:
Michał FRANCUZ – fortepian
Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Igor Strawiński, Koncert na fortepian i instrumenty dęte

***

Piątek, 16 kwietnia 2021, godz. 19 

OSTATNIA PARYSKA?
KONCERT INTERNETOWY

WYKONAWCY:

Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Joseph Haydn, Symfonia A-dur nr 87

***

Piątek, 23 kwietnia 2021, godz. 19

BEETHOVEN NASZ WSPÓŁCZESNY
W WIOSENNYM NASTROJU

KONCERT INTERNETOWY

WYKONAWCY:

Martin STADTFELD – fortepian
Łukasz Borowicz – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Ludwig van Beethoven, IV koncert fortepianowy G-dur op. 58
  • Ludwig van Beethoven, Sonata fortepianowa A-dur nr 2 op. 2 ­część II – Largo appasionato

 

Patronat honorowy

Projekt realizowany przy finansowym wsparciu Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej

06 kwietnia 2021 Igor Strawiński  – w 50. rocznicę śmierci

Dziś, 6 kwietnia mija 50. rocznica śmierci Igora Strawińskiego, jednego z najgenialniejszych twórców XX wieku. W hołdzie geniuszowi, Filharmonia Poznańska swój najbliższy Koncert Internetowy (piątek, 9 kwietnia, godz.19) poświęci jego muzyce. Po raz pierwszy w Poznaniu, w wykonaniu pianisty Michała Francuza oraz Filharmoników Poznańskich pod batutą Tadeusza Wojciechowskiego, zabrzmi jego Koncert na fortepian i instrumenty dęte. 

Koncert na fortepian i instrumenty dęte Igor Strawiński zaczął pisać latem 1923 roku, a ukończył go 21 kwietnia roku następnego. Na premierę utwór czekał zaledwie miesiąc – po raz pierwszy zabrzmiał w Operze Paryskiej 22 maja 1924 roku. Solistą był kompozytor, a dyrygował Siergiej Kusewicki, który u Strawińskiego zamówił dzieło na swoje słynne paryskie Concerts Koussevitzky, które  prowadził w latach 1921–1928,  propagując m. in. twórczość Siergieja Prokofiewa, Igora Strawińskiego i Maurice’a Ravela. 

Strawiński podejmując się stworzenia tej kompozycji zapewnił sobie wyłączność na jej wykonywanie przez pięć lat. I w tym czasie zagrał ów koncert ponad 40 razy!  W 1950 roku kompozytor wprowadził do tego dzieła jednak pewne zmiany i poprawki i w tej wersji koncert ów jest najczęściej wykonywany. 

Wspominając dziś niezwykłego kompozytora warto zwrócić uwagę, iż jego ojciec, Fiodor Strawiński  pochodził z polskiej kresowej szlachty Strawińskich herbu Sulima. A prapradziadek kompozytora, Stanisław Strawiński, zapisał się na kartach historii podczas konfederacji barskiej, gdy 3 listopada 1771 roku uczestniczył w porwaniu króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Igor Strawiński podjął też podobno starania o polskie obywatelstwo, choć nie więzy  krwi były tego przyczyną, lecz majątek jego pierwszej żony, który znajdował się na terenie Polski.  Według jednej wersji artysta zaniechał jednak tych starań z powodu długiej kolejki oczekujących w konsulacie polskim w Paryżu;  według innej – zniechęciło go zachowanie jakiegoś urzędnika, który Strawińskiego  potraktował jako jednego z wielu „naprzykrzających się” emigrantów rosyjskich, szukający po rewolucji azylu na Zachodzie Europy. 

WYKONAWCY 

Michał FRANCUZ – fortepian
Tadeusz WOJCIECHOWSKI – dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej 

PROGRAM

  • Igor Strawiński, Koncert na fortepian i instrumenty dęte

Largo – Allegro – Più mosso – Maestoso
Largo
Allegro

19 marca 2021 KASA BILETOWA FILHARMONII POZNAŃSKIEJ

Informujemy, że kasa biletowa Filharmonii Poznańskiej w dniach 20 marca-9 kwietnia będzie nieczynna.

17 marca 2021 Poznańscy Filharmonicy nominowani do Fryderyka

Jeden z najnowszych albumów Filharmoników Poznańskich – „Michał Bergson. Concerto symphonique pour piano avec orchestre op. 62 / Music from the opera Luisa di Monfort” został nominowany przez Akademię Fonograficzną do nagrody Fryderyka 2021 w kategorii: Album Roku – Muzyka koncertująca.

Historia powstania tego albumu, który ukazał się nakładem wydawnictwa DUX w listopadzie ubiegłego roku, przypomina nieco odkrywanie nowych światów. Zaczęło się od Jonathana Plowrighta, znakomitego brytyjskiego pianisty, który w londyńskim antykwariacie trafił na rękopis Concerto symphonique pour piano avec orchestre op. 62 Michała Bergsona. A że wśród wielu pasji tego artysty muzyka polska zajmuje miejsce szczególne, zainteresował swym odkryciem Filharmonię Poznańską, z której orkiestrą niejednokrotnie koncertował. Filharmonia rękopis zakupiła i postanowiła ów koncert fortepianowy nagrać na płytę wzbogacając wydawnictwo o inne utwory Michała Bergsona. I tak album „Michał Bergson. Concerto symphonique pour piano avec orchestre op. 62 / Music from the opera Luisa di Monfort” stał się kolejną światową premierą fonograficzną w dyskografii Filharmonii Poznańskiej.

W albumie – obok tytułowego Concerto symphonique znalazły się też mazurki (nr 1 i 4 z op. 1, Polonia! Mazurka pour piano), Grand polonaise héroïque oraz fragmenty z – będącej dziełem życia kompozytora – czteroaktowej opery Luisa di Monfort (wstęp do opery, scena i aria na klarnet solo i orkiestrę Il Ritorno na sopran i orkiestrę).

Nagrania w wykonaniu Jonathana Plowrighta (fortepian), Jakuba Drygasa (klarnet), Aleksandry Kubas-Kruk (sopran) oraz Orkiestry Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Łukasza Borowicza dokonano w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

13 marca 2021 25. WIELKANOCNY FESTIWAL LUDWIGA VAN BEETHOVENA. Nieznane opery znanych twórców

Dwie opery - Sāvitri Gustava Holsta i Sancta Susanna Paula Hindemitha – wypełnią jeden z wieczorów 25. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. Zabrzmią 26 marca o godz. 19.30 w Auli Uniwersyteckiej w Poznaniu, w festiwalowym cyklu Nieznane opery znanych twórców. Wykonane zostaną w wersji koncertowej, a ich transmisji będzie można wysłuchać na antenie Programu 2 Polskiego Radia i obejrzeć na kanale YouTube Polskiego Radia.  

Sāvitri Gustava Holsta narodziła się z fascynacji kompozytora kulturą Wschodu. Opowiada o legendarnej parze kochanków: Sāvitri i Satyavānie i o sile ich miłości tak wielkiej, że pokonała śmierć. Historię tę kompozytor zaczerpnął z jednej z ksiąg Mahabharaty, wielkiego hinduistycznego poematu epickiego zapisanego w sanskrycie. Opera Holsta jest rodzajem wokalno-instrumentalnej medytacji.

Na zasadzie kontrastu zabrzmi Sancta Susanna Paula Hindemitha. Opera powstała w ciągu dwóch tygodni, na przełomie stycznia i lutego 1921 roku, w czasach wielkiego fermentu politycznego i kulturowego Republiki Weimarskiej. Hindemith, uważany za czołowego kompozytora moderny niemieckiej, miał - tworząc to dzieło - 26 lat.

Powstała przed stu laty Sancta Susanna miała premierę w 1922 roku we Frankfurcie. Dzieło to należy do klasyki światowego repertuaru opery XX-wiecznej. W minionych latach wystawiana była m. in. w Operze Paryskiej, mediolańskiej La Scali, londyńskiej Covent Garden oraz w wersji koncertowej w Filharmonii Nowojorskiej.

Fabuła oparta jest na tekście Augusta Stramma, uważanego za pierwszego niemieckiego poetę ekspresjonistycznego, który zginął podczas I wojny światowej. Jej istotą jest kwestia opętania przez Szatana, co dziś nasuwa skojarzenia z Ognistym aniołem Siergieja Prokofiewa czy dużo późniejszymi Diabłami z Loudun Krzysztofa Pendereckiego. 

Sāvitri i Sancta Susanna różnią się językiem muzycznym i stylem. Utwór Holsta przywołuje atmosferę pradawnej przeszłości, natomiast opera Hindemitha to ekspresjonizm w czystej postaci.    

 

Piątek, 26 marca 2021, godz. 19.30, Aula Uniwersytecka

25.WIELKANOCNY FESTIWAL LUDWIGA VAN BEETHOVENA
NIEZNANE OPERY ZNANYCH TWÓRCÓW
KONCERT ONLINE

WYKONAWCY:

Justyna OŁÓW (Sāvitri) - mezzosopran
Krystian KRZESZOWIAK (Satyavān) - tenor
Mariusz GODLEWSKI (Śmierć) - baryton
Katarzyna HOŁYSZ (Susanna) - sopran
Anna BERNACKA (Klementia) - mezzosopran
Anna LUBAŃSKA (Stara zakonnica) - mezzosopran
Poznański Chór Kameralny
Bartosz Michałowski - przygotowanie chóru
Łukasz BOROWICZ - dyrygent
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Gustav HolstSāvitri (opera w wersji koncertowej)
  • Paul HindemithSancta Susanna op. 21 (opera w wersji koncertowej)

Transmisja koncertu na antenie Programu 2 Polskiego Radia oraz online na kanale YouTube Polskiego Radia

 

Partnerzy:

12 marca 2021 Obrazki (nie tylko) z wystawy

Podczas dwóch edycji najbliższego koncertu zatytułowanego Obrazki (nie tylko) z wystawy (18 i 19 marca, godz. 19, Aula UAM) melomani spotkają się z  dwoma zespołami złożonymi z muzyków-artystów Orkiestry Filharmonii Poznańskiej – perkusistami oraz grupą muzyków grających na instrumentach dętych blaszanych.

W programie koncertów znajdzie się między innymi niezwykle ciekawe opracowanie słynnych Obrazków z wystawy  Modesta Musorgskiego.   

Podczas tych wieczorów zabrzmią zarówno oryginalne utwory pochodzące z XX i XXI wieku, o lekkim, często humorystycznym charakterze i orbitujące wokół idei tańca, np. ragtime Waltera Sommerfelda i Petera Sadlo, odnoszący się tradycji flamenco Danza Furioso Jonathana Ovalle’a, pełen rytmicznego ognia Fire Pete’a O’Gormana albo dźwięków brazylijskiej samby Sambaneira – Roda Jerzego Marka Mackiewicza, jak i nowe aranżacje fragmentów znanych dzieł, takich jak choćby Taniec małych łabędzi z baletu Jezioro łabędzie Piotra Czajkowskiego czy Taniec cygański z opery Carmen Georges’a Bizeta, a także Przybycie królowej Saby z oratorium Salomon Georga Friedricha Händla.  

Wieczory zakończą wspomniane już Obrazki z wystawy Modesta Musorgskiego. 

Kompozycja ta, będąca muzyczną ilustracją wrażeń z wystawy akwarel Wiktora Hartmanna, powstała w 1874 roku jako cykl 10 miniatur na fortepian. Składa się z powracającej wielokrotnie Promenady, łączącej miniatury niezwykle sugestywnych, baśniowych obrazów muzycznych, muzycznych portretów czy dźwiękowych pejzaży. 

Czwartek, 18 marca 2021, godz. 19, Aula Uniwersytecka
P
iątek, 19 marca 2021, godz.19, Aula Aula Uniwersytecka

OBRAZKI (NIE TYLKO) Z WYSTAWY

WYKONAWCY:

Perkusiści Filharmonii Poznańskiej
Brass Filharmonii Poznańskiej

PROGRAM:

  • Walter Sommerfeld / Peter SadloMax und Moritz - ragtime
  • Jonathan OvalleDanza Furioso
  • Pete O' Gorman, Fire
  • Upbeat suite: Piotr Czajkowski - Taniec małych łabędzi z baletu Jezioro łabędzie, Modest Musorgski - Taniec kurcząt w skorupkach z Obrazków z wystawy; Georges Bizet - Taniec cygański z opery Carmen (aranżacja Brian Slawson) 
  • Jerzy Marek MackiewiczSambaneira – Roda  
  • Georg Friedrich HändelPrzybycie królowej Saby (aranżacja Paul Archibald)
  • Modest MusorgskiObrazki z wystawy (aranżacja Christopher Mowat)

Karnety:

SG (18.03)
DL | MW  (19.03)

Bilety: cena: A