Simone KERMES

Simone KERMES

Za wydany przez wytwórnię Sony album Colori d`amore zdobyła w 2011 roku najbardziej prestiżową niemiecką nagrodę fonograficzną Echo Klassik, w kategorii Śpiewaczka Roku. A to tylko jedna z jej wielu nagród i wyróżnień, wśród których są także m.in. Deutsche Schallplattenkritik, Diapason d`Or, Midem Award, magazynów Le Monde de la Musique oraz Gramophone magazine.

Prasa okrzyknęła ją królową baroku, bowiem ta niemiecka sopranistka koloraturowa specjalizuje się w muzyce dawnej. Publiczność i krytyków zachwyca popisowymi koloraturami i perfekcyjną techniką wokalną , jak i … oryginalnymi strojami i fryzurami.

Artystka studiowała w klasie śpiewu Helgi Forner w Hochschule für Musik und Theater Felix Mendelssohn Bartholdy w Lipsku. Odbyła także kursy mistrzowskie m.in. u Elisabeth Schwarzkopf, Barbary Schlick, Jessici Cash i Dietricha Fischer-Dieskau’a. Występuje na najsłynniejszych scenach operowych świata, m. in. w Nowym Jorku, Paryżu, Lizbonie, Kopenhadze, Moskwie, Pekinie i w teatrach niemieckich. Daje też koncerty solowe w Europie (m.in. w Konserwatorium Moskiewskim i Palau de la Musica w Barcelonie) , USA (w Carnegie Hall w Nowym Jorku) i Japonii.

Pośród jej operowych ról na uwagę zasługują m. in.: Gilda w Rigoletto Giuseppe Verdiego, Alcina w Alcinie Georga Friedricha Händla, Łucja w Łucji z Lammermoor Gaetana Donizettiego, Eurydyka w Orfeuszu i Eurydyce Christopha Willibalda Glucka, Konstancja w Uprowadzeniu z seraju, Fiordiligi w Cosi fan tutte, Królowa Nocy w Czarodziejskim flecie, Donna Anna w Don Giovannim Wolfganga Amadeusza Mozarta, Anne Trulove w Żywocie rozpustnika Igora Strawińskiego czy Laodice w Il Mitridate Eupatora Alessandro Scarlattiego.