Martin HOMRICH

Martin HOMRICH

Niemiecki tenor studiował pod kierunkiem Kurta Molla, a także brał udział w kursach mistrzowskich u Monserrat Caballé i Dietricha Fischer-Dieskaua. W latach 1997-2001 występował na deskach Staatsoper w Hamburgu, a od 2001 do 2009 roku – w Semperoper w Dreźnie. W obu teatrach pojawiał się w wielkich rolach mozartowskich – Tamina w Czarodziejskim flecie, Tytusa w Łaskawości Tytusa, Don Ottavia w Don Giovannim, Belmonte w Uprowadzeniu z seraju oraz Ferranda w Cosi fan tutte. Ponadto odtwarzał też role Flamanda w Capriccio Richarda Straussa, Toma Rakewella w The Rake’s Progress Igora Strawińskiego , Makdufa w Makbecie Giuseppe Verdiego, Jeníka w Sprzedanej narzeczonej Bedřicha Smetany oraz Maxa w Wolnym strzelcu Carla Marii von Webera.

Gościnnie występował w Opéra Bastille w Paryżu (Śpiewak w Kawalerze srebrnej róży Richarda Straussa), w Operze Królewskiej w Kopenhadze (Tytus w Łaskawości Tytusa Wolfganga Amadeusa Mozarta), w Operze Narodowej w Amsterdamie (Froh w Złocie Renu Richarda Wagnera). W wiedeńskiej Staatsoper zadebiutował w rolą Hrabiego Elemera w Arabelli Richarda Straussa , a rolą Matteo w tej samej operze – w Deutsche Oper w Berlinie. W mediolańskiej La Scali oklaskiwano go w roli Walthera von der Vogelweide w nowym wystawieniu Tannhäusera Richarda Wagnera pod dyrekcja Zubina Mehty.

Artysta występował pod batutą takich dyrygentów jak Daniel Barenboim, Kent Nagano, Zubin Mehta, Marek Janowski, Stefan Soltesz, Semyon Bychkov, Armin Jordan, Peter Schreier i Thomas Hengelbrock.