Małgorzata Woltmann-Żebrowska

Małgorzata Woltmann-Żebrowska

Małgorzata Woltmann-Żebrowska studia w zakresie śpiewu solowego ukończyła w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem prof. Grażyny Flicińskiej-Panfil. Umiejętności wokalne doskonaliła także na kursach prowadzonych m.in. przez Ryszarda Karczykowskiego, Ewę Podleś, Teresę Berganzę oraz na mistrzowskim kursie muzyki dawnej prowadzonym przez Marka Toporowskiego. W 2014 roku, na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie, uzyskała tytuł doktora habilitowanego; obecnie uczy śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w macierzystej uczelni.

Artystka, występująca w licznych koncertach w kraju i za granicą, posiada bardzo różnorodny repertuar: partie operowe, muzykę oratoryjno-kantatową oraz cykle pieśni, w tym m.in.: Frauenliebe und Leben Roberta Schumanna, Siete canciones populares espanolas Manuela de Falli, Lieder eines fahrenden Gesellen Gustava Mahlera oraz Huit mélodies japonaises Kai-Kai, Cinq mélodies pour chant et piano, Six songs for voice and piano, extracted from Poems for Music by Princess Nada de Braganca, Quatre Sonnets de Shakespeare pour chant et piano Aleksandra Tansmana.

Wykonuje głównie muzykę oratoryjno-kantatową, m. in. Glorię Antonio Vivaldiego, Stabat Mater Giovanniego Battisty Pergolesiego, msze Wolfganga Amadeusa Mozarta, Parafrasi del Christus Gaetano Donizettiego, Missa in tempore belli Josepha Haydna, Stabat Mater Gioachino Rossiniego oraz kompozytorów polskich, m.in.: Completorium Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego, czy Magnificat Marcina Józefa Żebrowskiego. Współpracowała z Filharmonią Pomorską, Filharmonią Gorzowską oraz Filharmonią Poznańską.

Z udziałem śpiewaczki ukazała się płyta z nagraniem Stabat Mater Giovanniego Battisty Pergolesiego pod dyrekcją Hanny Malickiej oraz płyta solowa z cyklami pieśni Aleksandra Tansmana (we współpracy z pianistką Barbarą Dmochowską), będąca pierwszym na świecie nagraniem płytowym pieśni tego kompozytora.