ETR

Magdalena MOLENDOWSKA

Magdalena MOLENDOWSKA

Artystka ukończyła prestiżową Guildhall School of Music and Drama w Londynie, w klasie Rudolfa Piernay’a, zdobywając Złoty Medal dla najlepszej absolwentki w roku akademickim 2012/2013. Ponadto jest również magistrem prawa, które studiowała na Uniwersytecie Gdańskim. Edukację muzyczną zaczynała w klasie śpiewu prof. Dariusza Paradowskiego w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W 2008 roku została również absolwentką Opera Studio Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie, gdzie uczyła się m.in. u Renaty Scotto. Obecnie pozostaje pod opieką wokalną Yvonne Kenny.

Bogaty repertuar solistki obejmuje pieśni, dzieła oratoryjne i kantatowe, jednak jej ukochanym gatunkiem jest opera. Na scenie zadebiutowała w 2006 roku partią Atalanty w Kserksesie Georga Friedricha Händla – spektaklu zrealizowanym przez Gdańską Operę Kameralną, który zaprezentowany został również na festiwalach: Bergedorfer Musiktage oraz Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej w Helu.

Od 2011 roku śpiewaczka jest solistką Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, w którym zadebiutowała w operze Jakob Lenz Wolfganga Rihma, a w sezonie 2012/13 śpiewała rolę tytułową w Halce Stranisława Moniuszki. Na stałe współpracuje również z Operą Wrocławską, Operą Krakowską, Glyndebourne Festival Opera i Clonter Opera, a przez wiele lat związana też była z Gdańską Operą Kameralną.

Artystka ma w repertuarze wiele ról mozartowskich, w tym m.in. Fiordiligi (Cosi fan tutte), Rozyny (Wesele Figara), Vitelli (Łaskawość Tytusa), Armindy (Rzekoma ogrodniczka), a także partie: Micaëli (Carmen Georges’a Bizeta), Mimi (Cyganeria Giacomo Pucciniego), Tatiany (Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego), Księżnej Marii (Ptasznik z Tyrolu Carla Zellera), Rozalindy (Zemsta nietoperza Johanna Straussa) i Matki (Jaś i Małgosia Engelberta Humperdincka).

Magdalena Molendowska dobrze czuje się także w repertuarze współczesnym – w dorobku ma m.in. partię solową w Vanity Luke’a Stylesa wykonaną podczas Glyndebourne Festival.