Eva JOHANSSON

Eva JOHANSSON

Eva Johansson studiowała w Duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej (Royal Danish Academy of Music) oraz Kopenhaskiej Akademii Operowej (Copenhagen Opera Academy), a także prywatnie pod kierunkiem Orena Browna i Susanny Eken. Zadebiutowała w Teatrze Królewskim w Kopenhadze w 1982 roku jako Hrabina w Weselu Figara Wolfganga Amadeusa Mozarta, a później wcielała się w tytułowe role Elektry i Salomei w operach Richarda Straussa oraz Donny Anny w Don Giovannim Mozarta.

W 1988 roku Götz Friedrich zaprosił ją do występu w Deutsche Oper Berlin, z którą nawiązała stałą współpracę. W latach 1988-1993 śpiewała podczas kolejnych edycji Festiwalu Wagnerowskiego w Bayreuth – m.in. Elzę w Lohengrinie oraz Frei w Złocie Renu. Do Bayreuth powróciła w 2004 roku śpiewając Sieglindę w Walkirii.

W 1998 roku zadebiutowała w Metropolitan Opera w Nowym Jorku jako Ewa w Śpiewakach norymberskich Richarda Wagnera. W 2000 roku wystąpiła w Los Angeles Opera jako Sieglinda w Walkirii. Można ją było także usłyszeć w Izraelu, Hiszpanii, Francji, Austrii, Anglii i Japonii, gdzie współpracowała z takimi dyrygentami jak Claudio Abbado, Bernard Haitink, James Levine, Daniel Barenboim, Christian Thielemann, Valery Gergiyev, Simon Rattle czy Christoph von Dohnanyi.

Eva Johansson koncentruje się na operach Richarda Wagnera i Richarda Straussa, mając w swoim repertuarze role Senty w Latającym Holendrze, Elżbiety w Tannhäuserze, Izoldy w Tristanie i Izoldzie, Brünhildy zarówno w Walkirii, jak i Zmierzchu bogów oraz Cesarzowej w Kobiecie bez cienia, a także tytułowe role Elektry i Salomei.