Barbara TRITT

Barbara TRITT

Artystka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu (Wydział Instrumentalny, klasa fletu) oraz Akademii Muzycznej w Bydgoszczy (Wydział Wokalno-Aktorski). Umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów jak Halina Łukomska, Alisone Pearce, Ruth Holton, Ingrid Kremling, Paul Esswood, Claudio Desderi, Piotr Kusiewicz, Bożena Harasimowicz. W sezonie 2006/2007 była także studentką Opera Studio w Rzymie, gdzie ćwiczyła pod kierunkiem Renaty Scotto, Anny Vandi i Cesare’a Scartona.

W sezonie artystycznym 2009/2010 zadebiutowała na scenie Opery Nova w Bydgoszczy wykonując główną partię w  Eliksirze miłości Gaetano Donizettiego oraz w Operze na Zamku w Szczecinie, gdzie śpiewała  partię Tytanii w Królowej wróżek Henry’ego Purcella. W tej samej roli zadebiutowała w Poznaniu, w maju 2011 roku, na scenie Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki.

W repertuarze ma takie partie jak: Dydona z opery Dydona i Eneasz  Henry’ego Purcella (z którą występowała w Teatrze Baj Pomorski w Toruniu, pod dyrekcją Damiana Borowicza, a także udział w produkcji tejże opery w sezonie 2016/2017 roku w produkcji Teatru Wielkiego w Poznaniu pod dyrekcją Paula Esswooda). Wykonywała także partię Zuzanny w Weselu Figara oraz Fiordiligi w Cosi fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta, pod kierownictwem Claudia Desderiego (projekt studencki Akademii Muzycznej w Gdańsku,  2009).

W dorobku artystycznym koncertowym ma recitale solowe w Polsce i za granicą (m.in. w Szwajcarii i Portugalii). Koncertowała z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Opolskiej, Gliwickiej Orkiestry Kameralnej oraz Sinfonietty Polonia w cyklu koncertów karnawałowych.

 Jako wokalistka specjalizuje się także w wykonawstwie muzyki współczesnej przedstawiając partie solowe w dziełach sakralnych oraz cykle pieśni, współpracuje z wieloma kompozytorami. W 2016 roku otrzymała stopień doktora, a jej praca doktorska i płyta w całości poświęcone były polskim pieśniom XX i XXI wieku.