Andreas POST

Andreas POST

tenor

Andreas Post ceniony jest przede wszystkim za piękne, wyraziste i autentyczne interpretacje wokalne partii Ewangelisty w Pasji według św. Jana i Pasji według św. MateuszaJohanna Sebastiana Bacha.

Jako  stypendysta Richard Wagner-Verband Köln odbył wiele koncertów w ramach tournée po Francji, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Izraelu, Macedonii, RPA, Ukrainie i Singapurze. Regularnie współpracował z takimi dyrygentami jak: Sir Neville Merriner, Enoch zu Guttenberg, Andreas Spering, Helmuth Rilling czy  Philippe Herreweghe oraz z takimi zespołami jak: Orchester der KlangVerwaltung, Europäisches Barockorchester Le Chardon, Concerto con anima, Combattimento Consort Amsterdam, Hannoversche Hofkapelle, Collegium Vocale Gent, Nederlandse Bachvereeniging, Bachkoor Holland.

Brał udział w wielu realizacjach scenicznych,  na przykład  w wystawieniu odkrytej pod koniec XX wieku opery częściowo skomponowanej przez Wolfganga Amadeusa Mozarta Der Stein der Weisen (Kamień filozoficzny).  Wykonał partię  Pedrilla w Uprowadzeniu z serajuw teatrze operowym w Getyndze, partię Tamina w Czarodziejskim flecie Wolfganga Amadeusa Mozarta,tenorową partię w scenicznym wykonaniu Stworzenia świata Josepha Haydna, rolę Nauczyciela tańca  w operze Ariadna na Naxos Richarda Straussa.

Wokalista chętnie śpiewa pieśni i  poświęca się temu gatunkowi od lat 90. XX wieku, występując z pianistą Normanem Shetlerem. Wykonuje też pieśni współczesnych kompozytorów wraz z pianistą Axelem Bauni – m. in. dokonał prawykonania kompozycji Ariberta Reimanna i Wolfganga Rihma podczas prestiżowego festiwalu Kissinger Sommer.

Andreas Post ukończył z wyróżnieniem studia w Essen. Jest zwycięzcą XI Międzynarodowego Konkursu Johanna Sebastiana Bacha w Lipsku. Nagrał trzy solowe płyty, w tym z  ariami Johanna Sebastiana Bacha i Georga Philippa Telemanna, aostatnio cykl pieśni Franza Schuberta Piękna młynarka (Die schöne Müllerin). Wśród jego nagrań płytowych znajduje się też opera DemofoonteJosefa Schustera, w której  śpiewał rolę tytułową.