ETR

Moritz GNANN

Moritz GNANN

conductor

Moritz Gnann zwrócił na siebie uwagę doskonałymi interpretacjami dzieł z różnych epok, od renesansu po kompozycje współczesne, zarówno symfonicznych, jak i operowych.

Pochodzący z Tybingi artysta studiował dyrygenturę na Universität der Künste w Berlinie oraz w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber w Dreźnie. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich oraz podczas współpracy z takimi mistrzami batuty jak Andris Nelsons, Donald Runnicles, Simon Rattle, Christian Thielemann. Z Andrisem Nelsonsem współpracował m.in. przy przygotowywaniu spektakli Lohengrin oraz  Parsifal Richarda Wagnera na Festiwalu w Bayreuth.

Moritz Gnann karierę zawodową rozpoczął w Theater Aachen, a następnie pracował w Teatro Nacional de São Carlos w Lizbonie. W latach 2010–2016 regularnie pracował na Festiwalu w Bayreuth. W latach 2015-1018 współpracował z Boston Symphony Orchestra, z którą w 2016 roku dał niezapomniany koncert podczas Tanglewood Festival, a następnie koncertował z nią w Boston Symphony Hall.

Moritz Gnann jest dyrygentem gościnnym Deutsche Oper Berlin i Semperoper Dresden, w których poprowadził m.in. takie spektakle jak Czarodziejski flet, Così fan tutte, Wesele Figara Wolfganga Amadeusa Mozarta, Jaś i Małgosia Engelberta Humperdincka, Cyrulik sewilski Gioacchina Rossiniego, Madame Butterfly Giacoma Pucciniego, Rigoletto Giuseppe Verdiego.

Dyrygował także m.in. Gewandhausorchester Leipzig, MDR Sinfonieorchester, Badische Staatskapelle Karlsruhe, BBC Philharmonic Orchestra, BBC National Orchestra of Wales, Ulster Orchestra, Scottish Chamber Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra, Orchestre Philharmonique du Luxembourg.

Artysta jest także autorem Mahlermanii, produkcji łączącej biografię Gustava Mahlera z jego muzyką, nagranej dla telewizji Arte, a następnie zaprezentowanej – pod kierownictwem muzycznym Gnanna – w Opera de Rouen oraz na Uijeongbu Music Theatre Festival w Korei Południowej.