Michael NAGY
Michael NAGY
Czapki z głów! Ten człowiek to rewelacja! – oto słowa recenzenta Evening News po debiucie Michela Nagy’ego z Orkiestrą Symfoniczną Radia Bawarskiego.
Młody baryton węgierskiego pochodzenia rozpoczynał swą wokalną karierę jako członek zespołu berlińskiej Komische Oper. Szybko został jednak zauważony przez dyrekcję Opery we Frankfurcie. W wyniku współpracy podjętej z tą sceną oraz gościnnych występów w Operze w Oslo, Deutsche Oper w Berlinie, Operze Bawarskiej w Monachium, czy Theater an der Wien, jego repertuar wzbogacił się m.in. o role Papagena (Czarodziejski flet), Guglielmo (Cosi fan tutte), hrabiego Almavivy (Wesele Figara), Hansa Scholla (Die Weisse Rose), Wolframa (Tannhäuser), Valentina (Faust), Jeletzkiego (Dama Pikowa), Marcella (Cyganeria), Alberta (Werther), Franka / Fritza (Die tote Stadt), Owena Wingrave’a (rola tytułowa), Jasona (Medea), Falke (Zemsta Nietoperza), Nardo (La finta giardiniera).
Michael Nagy jest także rozchwytywany jako wykonawca repertuaru oratoryjnego. Na stałe współpracuje z Philippem Herreweghe, z którym realizował między innymi Pasję wg. Św. Mateusza Johanna Sebastiana Bacha w Lincoln Center w Nowym Yorku, Eliasza Felixa Mendelssohna w Amsterdamie oraz cykl koncertów z Rückertlieder i Wunderhornlieder Gustava Mahlera. Występował także z Konzerthausorchester w Berlinie, Museumsorchester we Frankfurcie, Gewandhausorchester w Lipsku oraz podczas wielu renomowanych festiwali, jak np. Schleswig-Holstein Musik Festival. Jego partnerami na estradach koncertowych byli: Adam Fischer oraz Chamber Orchestra of Europe, Paavo Järvi i hr-Sinfonieorchester, Christoph Eschenbach i NDR Sinfonieorchester, a także Riccardo Chailly. Na stałe współpracuje z Helmuthem Rillingiem, który od lat życzliwie wspiera jego muzyczną karierę.
Michael Nagy swoje pierwsze artystyczne kroki stawiał w chórze chłopięcym w Stuttgarcie. Studia wokalne odbywał w Stuttgarcie, Mannheim i Saarbrücken. Brał udział w kursach mistrzowskich u Charlesa Spencera, Rudolfa Piernay’a i Corneliusa Reida.
W 2004 roku wraz z pianistką Juliane Ruf został zwycięzcą Internationaler Wettbewerb für Liedkunst w Stuttgarcie.